Smedsrud Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Et lite skript lar deg gjøre det når det passer deg.Guide: Bruk dette trikset for å slå av PC-en (Ekstra) Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Har ikke mange av de programmene som typisk tar lang tid automagisk shutdown ved endt oppgave? 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Det hadde vært endel prosente mer hensiktsmessig å sette maskinen i dvalemodus enn å slå den av. I dvalemodus er maskinen fysisk avslått, men windows og programmene er ikke avslått. Ingenting er kjipere enn å avbryte en lang prosess mot slutten. For man kan jo bomme på hvor lang tid den tar, og sette på timeren for tidlig... Endret 10. juli 2013 av Tåkelur 2 Lenke til kommentar
GUNNISSS Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 shutdown -s -f -t XXXX(antall sekunder) i run eller cmd. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Dette er også en kommando på kommandolinjen. HAH. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Er det noen mulighet å i stedet få den til å gå i dvale? Jeg skrur nesten aldri av maskinen, kun "FN+F1" Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Er det noen mulighet å i stedet få den til å gå i dvale? Jeg skrur nesten aldri av maskinen, kun "FN+F1" Du kan jo stille hva strømknappen skal gjøre i strøminstillinger? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Personlig skrur jeg ikke av maskinen lenger, men jeg er kanskje ikke så miljøvennlig.... AtW 5 Lenke til kommentar
djsi Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 slå av PC'n? menes vel restart? jeg skrur kun av PC'n når jeg har behov eller lyst til å rote inni kassa, men kan ikke si at jeg noengang skrur av PC'n bare for å skru den av.. eller de, jeg har til enhver tid mange fler enn en PC stående å surre rundt meg.. derimot opplever jeg svettetokter og begynnende angstanfall om jeg er utenfor en armslengde fra en enhet.. 4 Lenke til kommentar
Zellris Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Huff da litt vell mye GOTO komandoer kanskje 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Vis nå heller powershell eller vbscript som tross alt er det dagens generasjoner bør lære seg i slike sammenhenger. Det er riktignok mye nostalgi over å vise ms-dos eller nt-dos script (kommandoshellet varierer i funksjonalitet) men det er strengt tatt noe man ikke gidder å bruke tid på å lære seg i 2013. Lag heller artikler over de mest brukte scriptspråkene som er fremtidsrettet. Det er kun de som har brukt mye tid på dette før som bruker tid på dette nå (meg selv inkludert). La ungdommen lære seg de nye tingene og gamlingene forholde seg til det utdaterte. Det blir nesten litt som å skulle lære tenåringene Cobol i dag (selv om det fortsatt finnes de som benytter det). Endret 10. juli 2013 av Theo343 2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 De som kan Cobol i dag kan tjene gode penger... Er endel bank/forsikringssystemer som fortsatt kjører det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Covah.... Jeg er da fullstendig klar over det. "Its a common known given" og har folk i bekjentskapskretsen som kan det og har gått vekk fra stillinger på det. Men alikevel ikke noe jeg ville brukt tid på om jeg var ung i dag. Like lite som jeg ville spesialisert meg på stormaskiner i dag selv om det er mulig å tjene store penger da det begynner å bli tynt i rekkene. Selvfølgelig kan det være interesant for enkelte men det blir for spesielt intereserte. En ting er å lære seg språket men det er noe helt annet å skulle feilsøke og fikse på gamle løsninger uten noen gang å ha vært involvert i å jobbe med det. Forøvrig tror jeg ikke det vil være noe håp om å "tjene store penger" på ms-dos og nt-dos scripting . Endret 10. juli 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Akkurat det er vi helt enige om Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Nå er det da enkelte programmer som har dette innbyget . Programmet kan altså slå av pcen når det er ferdig Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 .....også fikk programmet/arbeidsoppgaven en feilmelding, stoppet, ble ikke ferdig og pc`en slås av, og alt må begynnes på nytt når man starter maskina dagen etterpå. Så utrolig kjekt. 2 Lenke til kommentar
polonium Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Endelig en artikkel som er litt informativ. Jeg synes det var litt vel mye negative kommentarer her men det er vel fordi dere kan det allerede eller gir bæng. Stå på videre med flere gosaker. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Greit nok for de som vil lære seg grunnleggende batch-script, men vil vel tro at det ikke er noe folk vil bruke noe særlig, siden det egentlig er enklere å bare skrive det i terminal. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Bruk PowerShell eller vbscript som nevnt tidligere. 1 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Blir mer imponert om du legger ut et skript med at dataen slår seg på etter en viss tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå