Lex-Icon Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hei. Jeg har en kompis som har to fysiske harddisker. Han ringte meg en dag og sa at den ene harddisken (som ikke var system disken) måtte formateres for å kunne få tilgang. Akkurat slik som når man sletter en partisjon, og lager en ny, må den formateres før bruk. Problemet er at han jobber som Taxi-sjåfør samtidig som han går på skole, at han aldri rekker å sitte å ta image, eller backup osv. Poenget er at han hadde viktige personlige filer på den harddisken som bilder tatt med digitalkamera, og en del dokumenter. Han har ikke gjort noe (som for eksempel formatert), med disken etter at dette skjedde. Jeg ga ham et recovery program: Ontrack Easy Recovery Professional. Programmet finner alle filene, men problemet er at alle filene er ødelagte eller det går ikke an å åpne noen av de, bortsett fra Microsoft dokumenter da programmet har en egen funksjon for å reparere disse. Noen som vet om filene er ødelagte, eller hvordan han kan få de til å fungere? Andre programmer? Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Vær så snill? Lenke til kommentar
mirene Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg hadde en 80 GB hard disk der ALT av data plutselig forsvant. Partisjonene var der men det var "tomt" på dem. Jeg fikk tak i programmet GetDataBack http://www.runtime.org/ Det analyserte dataene og lot meg kopiere det over til en ny hard disk. Og det var svært enkelt å bruke. De har et program for NFST og et for FAT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå