jimmy trap Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hei! Har dratt god nytte av forumet her i mange år så var på tide jeg registrerte meg. Har fått et lite problem her. Jeg har en tabell som ser følgende ut i editoren vi bruker her på jobb: I nettlesere dukker ikke borders opp i det hele tatt (Har prøvd både Chrome, IE og Firefox): Her er HTML-koden for tabellen: <table width="520" height="68" cellspacing="3" cellpadding="5" bordercolor="#000000" border="2" rules="all"> <tbody> <tr> <td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"> Type of area<br /> </span></strong></td> <td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"> Level</span></strong></td> <td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"> Rating</span></strong></td> <td style="text-align: center; vertical-align: top;"><strong><span style="font-size: 11px;"> Glare</span></strong></td> <td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"> Uniformity</span></strong></td> <td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;"> Requirements</span></strong></td> </tr> <tr> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> </tr> <tr> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> <td> <br /> </td> </tr> </tbody> </table> Nå er det lenge siden jeg rota meg borti HTML, men etter en del googling så skal da det her vitterlig være rett? er det ikke "rules=all" som definerer at borderen skal være i hele tabellen? På forhånd takk! - J Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hjelper vel ikke så veldig om jeg sier at koden fungerte helt fint hos meg. Brukte IE, limte nå det bare inn i et notisblokk dokument og lagret det som .html og åpnet det. Lenke til kommentar
jimmy trap Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Hjelper vel ikke så veldig om jeg sier at koden fungerte helt fint hos meg. Brukte IE, limte nå det bare inn i et notisblokk dokument og lagret det som .html og åpnet det. Nei, det gjør det hele ekstra irriterende ass, når jeg VET koden er rett :/ Får håpe det finnes en løsning på det. Ellers takk for svar! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Min første antagelse er at du har en eller annen CSS-stil som overstyrer. CSS overstyrer alltid utdaterte html-attributter. Lenke til kommentar
jimmy trap Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Hei, takk for svar! Om det skulle være en CSS-stil som overstyrer ville ikke denne da stå i html-koden en plass også? Mulig jeg har misforstått men, null erfaring med blanding av CSS og HTML. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Hvis den ikke står i selve koden kan det være den er linket opp... sjekk alle <link> taggene dine Lenke til kommentar
jimmy trap Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Hvis den ikke står i selve koden kan det være den er linket opp... sjekk alle <link> taggene dine Det jeg postet er hele html-koden, har ingen <link> tags. Vi bruker en editor for å publisere ting til nett (går forøvrig knirkefritt med absolutt alt annet), så ville forsikre meg om at selve feilen ikke lå i det jeg gjorde. Er det evt en annen måte å skrive tabellen min på? Er det like greit om jeg heller lager tabellen med CSS? Det kan forøvrig være en feil i selve editoren som oppstår når siden skal publiseres/forhåndsvises i en nettleser, men tviler. Har sendt mail til de. Det her haster litt skjønner du, så setter stor pris på all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Så det du sier er at du prøver å putte inn tabellen som et del av et CMS-system (eller lignende). Da ligger det sannsynligvis noen stiler i bunnen der som krangler med deg. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Eventuell <link>-tag vil være i mellom <head> </head>. Det kan også være <style> her.. Editoren dere bruker håndterer sannsynligvis bare kode innenfor <body> </body>, kanskje til og med bare innefor gitte <div>-tagger. Lenke til kommentar
jimmy trap Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Så det du sier er at du prøver å putte inn tabellen som et del av et CMS-system (eller lignende). Da ligger det sannsynligvis noen stiler i bunnen der som krangler med deg. Inn i et CMS-system ja, det er korrekt! Sendte mail til selskapet nå og spurte ang styles som evt er lagt inn som default. Takk for svar! Eventuell <link>-tag vil være i mellom <head> </head>. Det kan også være <style> her.. Editoren dere bruker håndterer sannsynligvis bare kode innenfor <body> </body>, kanskje til og med bare innefor gitte <div>-tagger. Har lett og fant det ikke, så om det evt ligger noen <style> eller <div>-tagger så vises de ikke i html-seksjonen i editoren. Får høre om dette er en feil fra deres side, plettfritt ellers, men er veldig rart om det skulle være et problem å publisere en tabell. Kan evt <td style> påvirke det her? Td-tags definerer vel bare bestemte celler? Hadde det forøvrig vært opp til meg hadde vi ikke brukt tables i det hele tatt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Du vil ikke se det i editoren, men når sida vises normalt. <td style="..."> skal ikke ha noe å si. Du kan løse problemet med å legge til style="border: 1px solid #000;" i <table>-taggen. 2px om du vil ha breiere linje. For å vise tabulariske data finnes det ingen bedre måter enn å bruke tabeller, selv ikke i HTML. Ellers er koden denne editoren lager ikke god. En god editor bruker ikke gamle html-attributter, men bruker inline styles sammen med klasser. Endret 10. juli 2013 av Bolson 1 Lenke til kommentar
jimmy trap Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Du vil ikke se det i editoren, men når sida vises normalt. <td style="..."> skal ikke ha noe å si. Du kan løse problemet med å legge til style="border: 1px solid #000;" i <table>-taggen. 2px om du vil ha breiere linje. For å vise tabulariske data finnes det ingen bedre måter enn å bruke tabeller, selv ikke i HTML. Ellers er koden denne editoren lager ikke god. En god editor bruker ikke gamle html-attributter, men bruker inline styles sammen med klasser. Tusen takk! Nå er koden <table width="555" height="68" cellspacing="3" cellpadding="5" style="border: 1px solid #000000;" rules="all"> ,og da vises border i nettleser, dog kun på utsiden/rundt tabellen. Linjene inne i tabellen blir altså ikke med. Alle linjene vises derimot i editoren. Forslag? Setter stor pris på dette. Endret 10. juli 2013 av jimmy trap Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Det er noe som også styrer over boder på celle. Se om du kan legge inn følgende kode før selve tabellen <style>td {border: 1px solid #000;"}</style> Endret 10. juli 2013 av Bolson 2 Lenke til kommentar
jimmy trap Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 ..Og der kom det vett. Props i bøtter og spann til deg kompis. Ha en fin dag!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå