Gå til innhold

[Løst] Border vises ikke i nettlesere

Anbefalte innlegg

Hei!

Har dratt god nytte av forumet her i mange år så var på tide jeg registrerte meg. Har fått et lite problem her.

Jeg har en tabell som ser følgende ut i editoren vi bruker her på jobb:

npht.png

I nettlesere dukker ikke borders opp i det hele tatt (Har prøvd både Chrome, IE og Firefox):

5wa.png

Her er HTML-koden for tabellen:

<table width="520" height="68" cellspacing="3" cellpadding="5" bordercolor="#000000" border="2" rules="all">

<tbody>

<tr>

<td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;">  Type of area<br />

</span></strong></td>

<td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;">  Level</span></strong></td>

<td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;">  Rating</span></strong></td>

<td style="text-align: center; vertical-align: top;"><strong><span style="font-size: 11px;">  Glare</span></strong></td>

<td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;">  Uniformity</span></strong></td>

<td style="text-align: center;"><strong><span style="font-size: 11px;">  Requirements</span></strong></td>

</tr>

<tr>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

</tr>

<tr>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

<td> <br />

</td>

</tr>

</tbody>

</table>

Nå er det lenge siden jeg rota meg borti HTML, men etter en del googling så skal da det her vitterlig være rett? er det ikke "rules=all" som definerer at borderen skal være i hele tabellen?

På forhånd takk!

- J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper vel ikke så veldig om jeg sier at koden fungerte helt fint hos meg. Brukte IE, limte nå det bare inn i et notisblokk dokument og lagret det som .html og åpnet det. :hrm:

Nei, det gjør det hele ekstra irriterende ass, når jeg VET koden er rett :/ Får håpe det finnes en løsning på det.

Ellers takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Hvis den ikke står i selve koden kan det være den er linket opp...

sjekk alle <link> taggene dine ;)

Det jeg postet er hele html-koden, har ingen <link> tags. Vi bruker en editor for å publisere ting til nett (går forøvrig knirkefritt med absolutt alt annet), så ville forsikre meg om at selve feilen ikke lå i det jeg gjorde. Er det evt en annen måte å skrive tabellen min på?

Er det like greit om jeg heller lager tabellen med CSS?

Det kan forøvrig være en feil i selve editoren som oppstår når siden skal publiseres/forhåndsvises i en nettleser, men tviler. Har sendt mail til de. Det her haster litt skjønner du, så setter stor pris på all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar

Så det du sier er at du prøver å putte inn tabellen som et del av et CMS-system (eller lignende).

Da ligger det sannsynligvis noen stiler i bunnen der som krangler med deg.

Inn i et CMS-system ja, det er korrekt! Sendte mail til selskapet nå og spurte ang styles som evt er lagt inn som default. Takk for svar!

Eventuell <link>-tag vil være i mellom <head> </head>. Det kan også være <style> her.. Editoren dere bruker håndterer sannsynligvis bare kode innenfor <body> </body>, kanskje til og med bare innefor gitte <div>-tagger.

Har lett og fant det ikke, så om det evt ligger noen <style> eller <div>-tagger så vises de ikke i html-seksjonen i editoren. Får høre om dette er en feil fra deres side, plettfritt ellers, men er veldig rart om det skulle være et problem å publisere en tabell. Kan evt <td style> påvirke det her? Td-tags definerer vel bare bestemte celler?

Hadde det forøvrig vært opp til meg hadde vi ikke brukt tables i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Du vil ikke se det i editoren, men når sida vises normalt.

<td style="..."> skal ikke ha noe å si.

Du kan løse problemet med å legge til style="border: 1px solid #000;" i <table>-taggen. 2px om du vil ha breiere linje.

For å vise tabulariske data finnes det ingen bedre måter enn å bruke tabeller, selv ikke i HTML.

Ellers er koden denne editoren lager ikke god. En god editor bruker ikke gamle html-attributter, men bruker inline styles sammen med klasser.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil ikke se det i editoren, men når sida vises normalt.

<td style="..."> skal ikke ha noe å si.

Du kan løse problemet med å legge til style="border: 1px solid #000;" i <table>-taggen. 2px om du vil ha breiere linje.

For å vise tabulariske data finnes det ingen bedre måter enn å bruke tabeller, selv ikke i HTML.

Ellers er koden denne editoren lager ikke god. En god editor bruker ikke gamle html-attributter, men bruker inline styles sammen med klasser.

Tusen takk!

Nå er koden <table width="555" height="68" cellspacing="3" cellpadding="5" style="border: 1px solid #000000;" rules="all"> ,og da vises border i nettleser, dog kun på utsiden/rundt tabellen. Linjene inne i tabellen blir altså ikke med. Alle linjene vises derimot i editoren. Forslag?

Setter stor pris på dette.

Endret av jimmy trap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...