Gå til innhold

[Løst] Samsung-laptop: USB 3.0 port gir strøm, men enheter dukker ikke opp i Windows 7 og Windows 8

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem med min Samsung-laptop (Samsung 700G7A 17.3").

Info om laptopen

Problemet dukket opp for litt siden i Windows 7 da jeg plutselig ikke fikk kontakt med noe som helst i de to USB 3.0 portene på venstre side. De to USB 2.0 kontaktene til høyre fungerer perfekt. Jeg har, etter det jeg vet, ikke gjort noe selv for å forårsake dette problemet. Har prøvd å koble til minnepenner, ultraportable eksterne hardisker (som har USB-kontakten som strømkilde) og ekstern mus, men ingenting blir gjenkjent av Windows. Jeg ser på lysene til hardisken at de får strøm, men jeg får aldri tilgang til dem i Windows. Merkelig at de fortsatt mottar strøm.

Da jeg sjekket i BIOS så jeg at begge harddiskene dukket opp i listen med navn. Prøvde også i Ubuntu 13.04 64-bit for å se om jeg fikk tilgang til harddiskene derfra og dette fungerte perfekt. Så problemet ligger altså i noe i Windows. Jeg hadde diverse andre småproblemer med Win7 og bestemte meg for å formatere og legge inn clean install av Windows 8. La inn Samsung sin driversoftware (SW Update), og andre programmer jeg bruker (Chrome, VLC, Spotify, iTunes, Steam, Dropbox, Daemon Tools Lite, Imgburn, Kaspersky Internet Security). Da jeg omsider skulle prøve å koble til harddisker, minnepenn, eller mus skjedde akkurat det samme som i Windows 7. Lys i harddiskene, men ingen reaksjon utover det.

Bør jeg mistenke at noen av disse programmene forårsaker problemer? Finnes det en måte jeg kan finne ut mer om dette problemet og lokalisere "synderen"?

Takker for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, -PoWa-.

Etter veldig mye prøving og feiling fant jeg til slutt noen drivere og firmware her.

La inn disse, restartet maskinen og koblet til USB-enhetene mine igjen. Nå fungerer alt perfekt :)

Hva som forårsaket problemet i første omgang vet jeg ikke og jeg håper det ikke skjer igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...