oscrue10 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Funker det å ha en mikrofon stående på bordet en meter fra meg (bare kabelen er lang nok)? Noen forslag til mikrofoner jeg kan se på isåfall? Har ikke tenkt å bruke mer enn noen hundrelapper. Hvis mikrofon på bordet ikke kommer til å funke noe særlig, hvilke headset burde jeg se på? Er ikke veldig keen på å sitte med headset, men mulig det er et nødvendig onde. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Hvorfor ikke bare kjøpe et slikt? http://viewitem.eim.ebay.no/Universal-Bluetooth-V20-Handsfree-Headset-for-Mobile-Phone-PS3-PDA/370819164881/item 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Nå får man jo ofte det man betaler for og et headset med bluetooth-teknologi til den prisen hadde jeg vært ganske skeptisk til lydkvalitet, bærecomfort og holdbarhet. På en annen side kan man jo kjøpe fem stykk uten at det knapt merkes på lommeboka. Siden du nevner headset så vil jeg slå et slag for det jeg bruker. Et Turtlebeach PX21. Det ser kanskje ikke dritbra ut, men hvem bryr seg vel om det når man allikevel sitter hjemme i stua? Lyden er bra og et headset er jo veldig kjekt når man spiller FPS ettersom man lettere hører hvilken retning fienden befinner seg i. Noe jeg liker veldig godt med dette headsetet er at det har to lydkort slik at du kan få lyden fra spillet samtidig med lyden fra f. eks Skype (som fortsatt er en langt bedre måte å chatte på mens man spiller en ingame chaten). Man kan da også styre lyden på spillet og lyden på chaten uavhengig av hverandre slik at man f. eks kan velge å skru lyden helt av på chaten om det blir for masete eller omvendt. Jeg ser også at prisen har falt betraktelig siden jeg kjøpte det (det koster nå under halvparten av hva jeg betalte for et par år siden). 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Skeptisk til det første. Ikke bare pga prisen, men også fordi jeg er skeptisk til å ha på meg en slik dings i det hele tatt. Turtlebeach'en så litt mer interessant ut. Er til FIFA-bruk, men nå som jeg bare hører de andre fra TV'en virker det litt håpløst, hører lite av det som blir sagt. Er det mulig å endre på noe for å høre dem bedre? Vil jeg høre dem bedre om jeg har et headset? Akkurat passe noob. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Jeg har brukt chat-funksjonen på PS3en veldig lite. Når jeg skal spille med folk jeg kjenner går det stort sett bare i Skype. Jeg har det originale headsetet til PS3en som ser slik ut: http://www.gamingoase.de/media/images/popup/Sony-Headset-PS3.jpg. Men det tok dessverre ikke lange tiden før det er ganske ubehagelig å ha i øret. Ikke vil jeg skryte nevneverdig av lydkvaliteten på hverken de andre du prater med eller kvaliteten på mikrofonen (slik at de andre ikke nødvendigivs hører deg spesielt godt). Jeg opplevde også en del skurring og generelt ganske lavt volum. Jeg er dog usikker på om dette var pga PS3ens chattefunksjon, internettlinja jeg hadde på den tiden eller selve headsetet. Det er mulig det finnes en innstilling i enten lydinnstillinger evt chat-innstillinger (om det finnes) på PS3en som lar deg øke volumet på chaten, men om du kjøper et headset (med eller uten tråd) tør jeg nesten garantere at lyden vil bli (i det minste noe) bedre ettersom du får lyden rett i øret i stedet for at den overdøves av lyden fra selve spillet. Angående det første spørsmålet ditt om å koble til en mikrofon tror jeg ikke det lar seg gjøre. 1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Du får disse i alle prisklasser da, men har selv testet det jeg linket til, og det fungerte helt fint. Man hører fint hva folk sier, og de hører deg helt fint. Det lengste jeg har hatt på mitt er en drøy time, og det var ikke noe ubehagelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå