sinnaelgen Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Du trykker jo bare windowsknappen.. leter du etter chrome, så skriver du f eks "ch" så får du det opp. Ja, kun windowsknappen, begynner du å skrive kommer du direkte inn i søkefunksjonen. Eventuelt så pinner du programmer du bruker ofte til taskbaren. Er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Det forurettes ho at man husker navnet ganske så korrekt, noe man ikke alltid gjør når du skriver taskebaren mener du den linja nederst på skjermen ? Det har jo bare plass til et viss antall ikoner før den blir overfylt. ikke spesielt praktisk Det går sikkert greit hvis man holder seg innenfor 10-15 programmer , utover det blir det kaos jeg har w7 og har for øyeblikket oppe 12 ikoner , selv om jeg strengt tatt bare bruker 4 programmer. og 2 kjører lit i bakgrunnen i tillegg har man jo en del overvåkninger ikoner ved siden av klokka Endret 9. juli 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det forurettes ho at man husker navnet ganske så korrekt, noe man ikke alltid gjør når du skriver taskebaren mener du den linja nederst på skjermen ? Det har jo bare plass til et viss antall ikoner før den blir overfylt. ikke spesielt praktisk Det går sikkert greit hvis man holder seg innenfor 10-15 programmer , utover det blir det kaos jeg har w7 og har for øyeblikket oppe 12 ikoner , selv om jeg strengt tatt bare bruker 4 programmer. og 2 kjører lit i bakgrunnen i tillegg har man jo en del overvåkninger ikoner ved siden av klokka Har du prøvd windows 8? Husker du ikke navnet sliter du vel like mye med start meny? Uansett i windows 8.1 kan du bla ned(trykk nedover pil på skjermen), da kommer du til alle programmer, der kan du velge hvordan du vil sortere dem, alfabetisk, mest brukt å sikkert noen til. Søker du fra start skjerm skriver du noen av bokstavene i det verktøyet eller programmet du skal ha. F.eks ch så kommer chrome flisen opp, skriver du enh så kommer enhetsbehandlig frem. Ganske mye enklere. Flisene er jo praktisk. Du husker jo hvor du har satt programmene du bruker mye. Du kan også dele flisene inn i kategorier. F.eks mest brukte programmer, å programmer jeg sjeldent husker navnet på. I 8.1 er det plass til en hel haug fliser også :-D Sånn 128 på skjermen før du må bla :-D Skal du overvåke noe trykker du på desktop flisen eller windowsknappen å du er på skrivebord å kan overvåke. Kan faktisk dele skjermen i 2 å bruke ett program samtidig som du overvåker. Synes også 8.1 skal ha skryt for hvordan den funker med 2 skjermer :-D Føler jeg sitter med to datamaskiner :-D Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Hvis man ikke husker skrivemåten på et program så kjenner man likevel igjen logoen når man får frem listen Å dele menyene opp mapper gjør det ikke mere oversiktlig en det var man windows7 Hvis man plaserer filer eller programikoner vilkårlig i en tilfeldig mappe så mister man oversikten. Det er ikke det mest brukte programmene som er problemet , men de man bruker skjeden hvordan kan man da si at disse flisene er så bra Dette blir lit merkelig . man er ven å jobbe på en måte som man synes er praktisk Så kommer windows8 å begrenser mulighetene. for andre passer det bra for dert er slik de ønsker jobbe Da blir det mere tungvint for den første gruppen ja, jeg forsøkte meg på windows8 ( ca 5 minutter ) hos ølkjøp men det var umulig å finne ut av programoversikten systemet bærer for mye preg av at du holder på med en mobiltelefon fremfor en pc Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hehe.. Gi 8.1 mer enn fem min du Sånn 2 dager så sitter det. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 ja, jeg forsøkte meg på windows8 ( ca 5 minutter ) hos ølkjøp men det var umulig å finne ut av programoversikten systemet bærer for mye preg av at du holder på med en mobiltelefon fremfor en pc 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) http://static1.busin...ople-insane.jpg Dette sier veldig mye om hvordan windows8 er . Det hare får mye unødvendig pynt som lett blir ødelagt hvis man ikek gjør det på riktig måte ballongene og sjampanje flasken symboliserer metro Endret 9. juli 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 http://static1.busin...ople-insane.jpg Dette sier veldig mye om hvordan windows8 er . Det hare får mye unødvendig pynt som lett blir ødelagt hvis man ikek gjør det på riktig måte ballongene og sjampanje flasken symboliserer metro Nok en gang beviser du bare at du er veldig, veldig glad i å uttale deg om noe du virkelig ikke aner noe som helst om. Hva slags unødvendig pynt mener du Windows 8 har, og hva i alle verdens dager mener du med at denne lett blir ødelagt dersom man ikke gjør det på riktig måte?! Herre... Fant du et tilfeldig bilde av en bil med hatt, sjampis og ballonger og kokte sammen resten? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Det symboliser veldig hvordan Windows 8 er i forhold til Windows 7 . raskt , men masse pynt som forsinker Metro er jo pynten i denne sammenhengen hvis man ikke passer på så mister man kontrollen fjerner man metro så gikk windows 8 an å bruke på en normal måte Det har jo dere selv sagt Da kan man fjerne ballongene sjampanjen er det lit være med men mange vil jo føle seg lit på fylla når de skal bruke windows8 med metro Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Må ikke glemme at du blir edru da :-D Men du har jo ingen peiling, så fatter ikke du gidder. :-D 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Nå vil jeg påstå at fler av der lever i deres egen windows8 boble og har begrensninger ved se tigene uten for boblen Det er tross alt ikke alle som liker måten Microsoft har gått frem med metro og hvordan det har overtatt vesentlige deler av windows Ja det kan virke som bagateller , men dett er de små tuene som det store laset må passere. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Du begynner å bli gammel elg, minner meg om mor mi... hun sleit med overgangen fra XP til W7 fordi starmenyen var annerledes. Du må nok gi W8 litt mere tid enn 5 min. Bruk det å utforsk, så oppdager du fort at metrogrensesnittet ikke er så galt likevel. Og hvis du skulle savne den kjære startmenyen så mye. så last ned en av freeware applikasjonen som gir deg den gamle tilbake. har vært mange artikler både på HW og andre nettsider. Men jeg er helt enig på et punkt. W8 er ikke for de som ikke kan data. Funksjonaliteten og kvaliteten på W8 overgår W7 til de grader. Men det er på oppgaver "dumme" brukere aldri kommer til å oppdage før noen slår dem med en spade i tryne. - Raskere søk (selv om de har designet visningen håpløs) - Raskere boot - Innebygd Virtualiseringsløsning - Delt grensesnitt med andre produkter - Integrering med skytjenester - Forbedret hvile/dvale modus Jeg lurer på hvordan du hang med fra Windows 3.0 til 95, 98, 2000, XP, og hvordan i all verden kom du deg på W7? W8 er ikke noe større forskjell fra XP til W7... Hvilke vesentlige deler er det du ikke kan gjøre med Windows 8 som du kunne med W7 eller XP for den saksskyld? 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Metro har overtatt for meny navigeringen , det er en vesentlig del her det var jo det jeg ville poengtere med bildet . selv om w8 på menge måter er raskere , så har de også tatt vek en del elementer fra w7 som det ble begrunnet med var resurskrevende . Hvor resurskrevende de egentlig er nok heller tvilsomt og så har de innfør en meny som er overdimensjoner på flere måter. det værete er nok at den ikke er like dynamisk som den gamle menyen Man får jo heller ikke lov til velge bort flere av de elementene som skaper iritasjon bl.a fliser og alt for stor menyskjerm . Til nød kan man prøve 3djparts programmer , men jeg er ikke så sikker på om det løsere det egentlige problemet Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Kanskje du bør teste det da, slik at du er helt sikker. På hvilken måte var den gamle menyen dynamisk? Den gamle menyen var dynamisk på den måten at enn kunne styre den med GPO og legger opp regler slik at navigasjonsmuligheter forsvant. Dette er fortsatt fult mulig... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 man slipper jo flisene , det skal visstnok ikke være mulig fjerne dem Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 man slipper jo flisene , det skal visstnok ikke være mulig fjerne dem Med Windows 8.1 kan du boote rett til Desktop, og når du har kommet dit kan du bruke en av de mange Start-meny-programmene for å starte programmer slik du er vant til. Da slipper du å se 'flisene'. (Men av en eller annen grunn aner jeg at dette ikke er godt nok for deg ..) 2 Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 man slipper jo flisene , det skal visstnok ikke være mulig fjerne dem Tredjepart... du bruker da tredjepart til så mye annet hvorfor ikke til den kjære startmenyen? tipper du ikke bruker IE, at du har Steam/Origins eller Java for den saks skyld. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 Siden man vil /ønsker å ha det så lik som ved w7 hvor mange av disse starmenyene er helt gratis ? det spørmålet er jo hvorfor ikke Microsoft ikke vil la oss får flere valg her ? Er de blitt pålagt ( i hemmelighet ) av EU å la 3djepart komme med alternative startmenyer , spesielt atter at denne metro menyen har fått lunken mottakelse ? hvis man har prøvd en slik meny er det da enkelt å bare bytte den slik man er vant ve installering av programmer ? jeg spør for enkelte av installeringene, ofte os , er vanskelig å fjerne etter bruk Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Tredjepart... du bruker da tredjepart til så mye annet hvorfor ikke til den kjære startmenyen? tipper du ikke bruker IE, at du har Steam/Origins eller Java for den saks skyld. jeg må bruke java for lfor å sjekke selvangivelsen. Nettbanken går uten hvis jeg bruker en egen kode Men hvis du leser det andre innlegget så spør jeg nettop hvorfor Microsoft selv ikke lar os få det valget . altså valget om man vil bruke flisene eller ikke Endret 10. juli 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 det spørmålet er jo hvorfor ikke Microsoft ikke vil la oss får flere valg her ? Fordi de ikke ønsker å supporte både Start Screen og Start Menu? Og fordi de tenker at "en nordlending fra eller til, det spiller ingen rolle". 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 nå er det jo slik at de ikke supporterer noen av delen når man velger en 3djpartmeny poenget var vel at man ikke skal ha problemer men noen av menyene , Så hvis man får problemer med 3djepart meny så står Microsoft med pisken i handa og ler av en som vil ikke bruke deres startmeny De får man jo heller ikke hjelp når man trenger det Er det da mulig å lage sin helt egen meny her ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå