Mal Reynolds Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Heisann, Kort og godt: C: partisjonen min er stappfull. Det er en 40GB partisjon på en 160GB Intel SSD. 1,5 MB av 40GB ledig. Jeg har ryddet i det som kan ryddes, uten hjelp. For bare noen dager siden hadde jeg godt og vel 5GB ledig. Jeg har lagt merke til at det er ca 8GB med data som ikke telles opp hvis jeg markerer alle filene i C: og ser på egenskapene. Se her: Brukt plass: 39,5GB Diskforbruk for alle filer (også skjulte) på C: 31GB Hva er det som skjer her? Hvor har den resterende plassen tatt veien? Jeg har skannet for virus (MSE), feilsøkt disken... Det er ikke allokert virtuelt minne på partisjonen. De eneste store forandringene jeg har gjort på systemet den siste uken er at jeg gikk fra 4 til 16 GB RAM (trodde først at det var virtuelt minne som tok plassen, men nei), og at jeg begynte å bruke BTGuard VPN til all surfing. Jeg har egentlig prøvd de triksene jeg kan, så nå spør jeg dere om noen kan være så snill å hjelpe meg. EDIT: Jeg lukket Photoshop og den ledige plassen gikk fra 1.5 MB til 274MB. Woo. Endret 9. juli 2013 av Mal Reynolds Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Er du sikker på at det ikke er virtuelt minne på disken, og sjekket at det ikke kanskje ligger en gammel fil der, selv om windows bruker en annen partisjon? Ellers kan det hende den ikke teller dvale-filene, men jeg kommer ikke i farta på hva de heter, hiberfil.sys eller noe deromkring. De bør jo uansett telles med på oversikten over brukt plass. Flytt Photoshop til H partisjonen din, hvis den ikke allerede ligger der. Ellers ville jeg kjørt diskrens via Windows, men sørget for å ta med systemfiler (er en ekstra hake eller noe der). Da får du gjerne fjernet litt sikkerhetskopier av Windows-oppdateringer mm. 1 Lenke til kommentar
Mal Reynolds Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Takk for svaret! Meget sikker på at det ikke er VM på C:. Under instillingene for VM viser C: som "Ingen" under "Sidevekslingsfilstørrelse". Eneste disken som har VM er E:. Hvor/hvordan finner jeg hiberfil.sys? Den kommer ikke opp på ett søk gjennom C:. Jeg bruker heller ikke dvalemodus. Bortkastet med SSD. Med "diskrens via Windows", mener du da den knappen du kan se på bildet over, merket "Diskopprydding"? Eller finnes det en annen, mer møysommelig måte? Takk for hjelpen! EDIT: Holy Mackerel, Batman! Kjørte en "powercfg -h off" for moroskyld... 12GB ledig. Move along people, nothing to see here... <.< Endret 9. juli 2013 av Mal Reynolds Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Ja det er gode gamle diskopprydding jeg snakker om, den ble vesentlig forbedret til Windows 7 (muligens Vista), og hjelper mye på å redusere Windows-mappe-størrelsen når den har bygget seg opp litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå