Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nettverksproblemer på Samsung 7-serie

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en litt pussig sak her, har kjøpt meg SANP730 fra Lefdal når den var på tilbud for noen uker tilbake. Den ser ut til å holde en stabil internettilkobling, men faller stadig ut på korte intervaller (1-2 sekunder). Dette skjer på flere nettverk, og jeg har forsøkt nye drivere, BIOS og reinstallasjon av maskinen. Samme resultat. Har også testet 2 maskiner til i butikken, og resultatet er det samme. Feilen er svært lett å teste, man bare pinger er adresse 100-200 ganger og ser hvor høyt tapet er (5-25%).

Det som er snodig er at en nesten lik maskin, Samsungs 9-serie, står rett ved siden i butikken, den er på samme nettverket, med samme nettverkskort og drivere. Den fungerer helt fint.

Er det noe jeg kan gjøre med min 7-serie, eller må jeg bare bytte til annen maskin? Jeg vil ikke bytte, da det var et godt tilbud, og jeg ikke får en like god maskin til den prisen jeg betalte. 9-serien koster litt mer, har lavere oppløsning, færre USB-kontakter, ikke HDMI (kun micro-HDMI), og har mindre minne. Altså ikke noe jeg vil "oppgradere" for å få den.

Takker for svar og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kobler du til 802.11n-nettverk? Jeg har vært borti noe av det samme da jeg satte opp routeren min til å bruke det. Men da tror jeg absolutt alle enheter sleit. Prøv å koble til på 802.11g bare. Det er vel maks 54Mbit, men bedre enn ustabilt nett.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Etter litt videre Googling igår, og testing idag viser det seg at det er svært mange som opplever problemer med dette nettverkskortet. Løsningen er å avinstallere driveren som kom med maskinen, og la Windows installere sin egen. Det fungerer fint, men man mister WiDi funksjonaliteten til Intel. Ikke et stort tap for min del.

Andre alternativet var å deaktivere N-funksjonaliteten i kortet, men det er mindre fristende, da hastigheten alltid er grei :)

Takker for svar! Fant ikke ut av hvorfor 9-serien fungerer, men det spiller liten rolle hvis 7-serien jeg har fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...