dracula Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hei, hva tenker dere om følgende oppsett. Maskinen skal bare brukes som en test lab, til å kjøre virtuelle maskiner. Derfor blir det ingen skjermkort. Kabinett Fractal Design Node 605 Hovedkort GIGABYTE GA-X79-UP4 CPU Intel Xeon E5-1620 Ram Patriot Extreme Performance Viper 3 DDR3 PC12800/1600MHz 32GB (4x8GB) Disk + Raid Controller Ikke bestemt meg ennå, så komme gjerne med innspill. Blir kanskje 2x Seagate Constellation CS ST2000NC001 64MB 2TB for disk PSU Cooler Master Silent Pro M II 1000W ESXi 5.1 vil bootes og kjøres fra en USB 3.0 brikke. Kritikk vil verdsettes Tror dette blir rundt 10 000, som er budsjettet. Lenke til kommentar
nems Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Spørs hva du skal kjøre på VMene egentlig. Jeg har en liten HP Proliant med 16gb ram og 2x500gb disk til lab. Funker greit selv med den slappe AMD prosessoren.. Men jeg kjører ikke SQL servere og styr da, kjøpte den mer for å gjøre labber til cert. Hvis du bare skal kjøre litt testing av div småting og ikke cpu intensive ting så tror jeg muligens det du har satt opp er litt overkill men da har du jo muligheten til å utvide da. Igjen, spørs helt hva du skal bruke det til Lenke til kommentar
dracula Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Hei, takk for svar. Jeg skal kjøre SQL og en god del annet styr ja, så trenger nok den kraften jeg kan få. Merket kjapt at ingen av mine nåværende pcer har kraften til å kjøre dette uten at jeg blir sittende og vente i lang tid på at ting skal bli prossesert ferdig. Så trenger kraft, mer kraft. Endret 9. juli 2013 av dracula Lenke til kommentar
nems Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 OK da forstår jeg valget av hardware. Har dessverre ikke noe mer å komme med av forslag da, det ser jo veldig bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå