Tabris Skrevet 11. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2013 I de tester jeg har lest kommer One klart dårligere ut på kamera - bortsett fra ved mørke og dårlig lys. Er uansett kjempefornøyd så langt med Xperia. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Hadde samme valget foran meg selv. Valgte s4 og er fornøyd av mange grunner: - beste designet av alle - minnekort - 5" skjerm - legge apps til sd kort - kameraet - view cover - bra støtte på xda - kjapp i menyene, men det er de alle tre, spesielt etter siste fw - kvalitetsfølelse - byggekvaliteten - balansen mtp vekt i hånden, ligger særs bra - multiwindow, air view Og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Hadde samme valget foran meg selv. Valgte s4 og er fornøyd av mange grunner: - beste designet av alle - minnekort - 5" skjerm - legge apps til sd kort - kameraet - view cover - bra støtte på xda - kjapp i menyene, men det er de alle tre, spesielt etter siste fw - kvalitetsfølelse - byggekvaliteten - balansen mtp vekt i hånden, ligger særs bra - multiwindow, air view Og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta. Har du holdt en HTC One i hånden? Punktene jeg har markert er nettopp de punktene s4 får trekk for i de fleste testene der de sammenligner de beste smartphonene. Det er strengt tatt en videreføring av S3 på mange måter, og har absolutt ikke den kvalitetsfølelsen man får fra hverken iphone eller HTC One. Nå sitter jeg på s2 selv, og er storfornøyd ennå... men ærlig talt.. s4 fremstår for min del som et "lazy" produkt, da tenker jeg rent bygg/design messig. At det er en fantastisk telefon, er det dog ingen tvil om. Endret 12. juli 2013 av fflex 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Jepp, det har jeg. Den føles som forventet; aluminiumtlf med et design jeg ikke liker. Folk kan godt trekke for byggekvaliteten på s4 men rent praktisk sett er det absolutt bedre med billige utskiftbare plastdeler enn rigid metall, mtp skader og. Så det virker som om folk forveksler kvalitetsfølelse med byggekvalitet mange ganger. Jeg syntes designet på s4 er mye bedre enn one pg iPhone. Det er en smakssak. Jeg syntes og kvalitetsfølelsen er bedre på s4 enn iphone5 og one, og igjen er det en smakssak. Lite å krangle om der egentlig =) . Men byggekvaliteten er vel ganske målbar. Hvilken mobil tåler mest påkjenning og er enklest å maintain? Jeg vet ikke 100% sikkert såklart, men virker logisk at et delt plastsystem er mindre utsatt for skader enn et unibody metallsystem av aluminium, samt enklere å reparere/vedlikeholde? Endret 12. juli 2013 av Slai 1 Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 S4 er en fantastisk telefon, synd at Touchwiz og størrelsen pluss at den er for lett pga plastikken gjør at jeg nettopp ikke vil velge den. som jeg har skrevet har alle forskjellige meninger om hva som er viktig. Det er nesten like mange tester for HTC One mot S4 enn det er for S4 mot HTC One. for min del har jeg sett meg lei av samsung sin touchwiz og kommer ikke til å velge igjen dette før dette forsvinner....uten at jeg må roote det. i forhold til hvilken mobil som tåler mest påkjenning, så er vel det dødt løp mellom de fleste topp telefonene...alt er avhengig om hvor "uheldig" man er landingen. jeg liker å ha en alumuniums telefon, noe som HTC alltid har fokusert på. også til dels Sony som har hatt bedre Chassis enn S4. men for all del så kan man skifte ut bakdekslet på S4 Hvis det blir stygt, men resten av "kroppen" må du leve med skadene vel? Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Har du holdt en HTC One i hånden? Punktene jeg har markert er nettopp de punktene s4 får trekk for i de fleste testene der de sammenligner de beste smartphonene. Det er strengt tatt en videreføring av S3 på mange måter, og har absolutt ikke den kvalitetsfølelsen man får fra hverken iphone eller HTC One. Nå sitter jeg på s2 selv, og er storfornøyd ennå... men ærlig talt.. s4 fremstår for min del som et "lazy" produkt, da tenker jeg rent bygg/design messig. At det er en fantastisk telefon, er det dog ingen tvil om. Ja, s4 og s3 er laget av plastik, men jeg har mistet min s3 i gulvet mange ganger og jeg kan si at den ikke blir ødelagt lett, en iphone knuser lettere en en s3 og det har jeg opplevd selv. sitter man med dette spørsmålet er svaret så lett som dette: s4 : man velger s4 på grunn av at man vil ha den raskeste telefonen man kan kjøpe. htc one: man velger hts one hvis man vil ha en telefon som er rask og som har god byggekvalitet. iphone : man velger iphone hvis man vil waste penger Jeg skal kjøpe meg ny mobil i morgen. Uten abonnement eller bindingstid, så jeg står fritt til å velge på øverste hylle. Jeg har fra før en Samsung Galaxy Note II som jeg er kjempefornøyd med, men jeg klarte i dag og knuse glasset. Det er såpass dyrt å reparere det (når jeg likevel hadde tenkt å kjøpe en ny telefon om noen måneder), så da velger jeg heller å kjøpe en helt ny. Jeg har forstått at sim-kortet jeg har vil passe i alle de andre nyeste telefonene. Jeg har lest om de tre Android-flaggskipene, og synes det er vanskelig å velge. De har alle ting jeg liker og ting jeg ikke liker, så jeg håper noen her kunne hjelpe meg å velge. - S4: Det frister veldig å kjøpe S4, da mine to siste telefoner har vært Samsung, og jeg er nå både veldig kjent med og fornøyd med disse telefonene. Jeg synes også de estetisk sett er vakreste (bortsett fra plastdekselet). - XPeria: Det frister med en vanntett telefon da jeg alltid tar mobilen med meg når jeg er ute på tur med hunden, og det blir fort ruskevær her. Den har også fått skryt for kamera, noe jeg bruker ofte. - HTC One: Før Samsung hadde jeg HTC Desire, min første smarttelefon. Jeg var kjempefornøyd med den, og kunne gjerne tenke meg en HTC igjen. Litt uvant design, men sikkert pen når jeg ser den selv. Denne frister, men har hørt den har dårlig kamera? Det som er spesielt viktig for meg ved kjøp av ny telefon er: - Godt kamera, da jeg bruker det mye - Gode nettforbindelser - God lagringsplass, minst mulig unødvendig pjatt lagret som default (her er Samsung en synder) - Jeg lader mobilen hver natt, så hvis den holder 12 timer med vanlig bruk så er jeg fornøyd - Stor skjerm. Jeg for min del er veldig glad i store skjermer (spesielt etter Note II). Hvis noen har andre forslag enn disse tre telefonene, så er jeg åpen for det! Jeg er ikke interessert i iPhone, av to grunner: For liten skjerm og for få tilpasningsmuligheter. Alle tips mottas med takk! Du kan kjøpe s4 vanntett Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 S4 er en fantastisk telefon, synd at Touchwiz og størrelsen pluss at den er for lett pga plastikken gjør at jeg nettopp ikke vil velge den. Man laster jo ned en ny launcher om man ikke liker Touchwiz, verre er det ikke. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Du kan kjøpe s4 vanntett Ja, jeg leste om den også, men den hadde dårligere kamera igjen. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Man laster jo ned en ny launcher om man ikke liker Touchwiz, verre er det ikke. Liker telefonen out of the box software, og det er ikke endring men tillegg som skal lastes ned. jeg har prøvd andre launchere og det blir jo liksom "oppå" det man allerede har. Touchwiz og all "driten" som samsung legger for å fylle på apps i telefonen gjør dessverre samsungen ikke bedre.. nå snakker jeg ikke kun om S4, men samsung generelt. men nå har trådstarter kjøpt XPeria s4 og One diskusjonen kan fortsette et annet sted. alle har forskjellige forutsetningen. Jeg liker ikke Plastikk andre liker ikke Alu Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Gjør absolutt samsungen bedre. Men ja tar den diskusjonen en annen plass. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Siden jeg nå har kjøpt meg telefon, så gjør det ikke meg noe om denne tråden fortsetter med videre diskusjoner. Lenke til kommentar
Bowers & Wilkins Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Har du holdt en HTC One i hånden? Det har jeg og det er ikke noe mere spesielt enn å holde i en Cola boks av alluminium Men hvordan en telefon er å holde i har ingenting med hvordan telefonene ser ut og hvordan kvaliteten på selveste telefonene er som Slai nevner. Endret 21. juli 2013 av Bowers & Wilkins Lenke til kommentar
Itw Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Etter og ha knust min Nexus så var dette akkurat spørsmålet Jeg stilte Meg hvilken av disse 3 kjøper Jeg nå. Og etter og ha lest gjennom hele tråden, er konklusjonen min at alle 3 er like bra, det er wow faktoren man får når man holder i den som avgjør. Eller om man vil ha vanntett. Min konklusjon i butikken i dag etter og ha tafset på alle er at s4 er kjedelig, Sony z alt for stor og knotete med deksel over alle innganger, og jeg fordrar ikke lade plugg andre plasser en under, One ser best ut på bilder'var ikke like fin i virkeligheten, men der var den jeg falt for til sist. Har ikke fått brukt den mye men: Sense er forferdelig etter og ha kommet fra nexus Men det beste er lyden, koblet den til i bilen og wow i forhold til nexus har den nok ca 20-30% mere lydnivå. Hadde jeg vist det hadde valget vært enkelt i morrest. Nå fått jeg endelig volum i bilen :-) For min del har One wow faktoren, Jeg rooter tlf uansett og vil ha nexus følelsen uansett tlf, gjerne med CM da den har automatiske oppdateringer. Endret 24. juli 2013 av Itw Lenke til kommentar
Bowers & Wilkins Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 For min del har One wow faktoren Den eneste wow faktoren HTC One har er høyttalerne i fronten med BoomSound. Alt det andre er like bra og muligens bedre på Galaxy S4. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Han skrev tross alt "for meg". Kanskje han liker andre ting med one, feks teksturen. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Syntes S4 er kjedelig og lik S3 gir liksom ikke noe nytt utsende... Kanskje litt for vanlig også da mange har den som Jeg kan se rundt omkring, ser lite One her oppe i så fall. Som Jeg sier så er One mye penere\fancy på bilder en i virkeligheten, var litt skuffet da Jeg så den i butikken, men fortsatt mer spennende utsende enn S4. (Dette er jo Min mening da smaken er som baken som kjent) Har ikke nådd og lese Meg opp på rooting ennå, men håper og få lagt inn CM på den, da sense gjør Meg gal. Har kjørt CM på Nexus 4 siden Jeg fikk den og hoi sense er langt tilbake. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Syntes One er kjedelig og minner om generiske telefoner, og gir meg en n95-vibe, mens jeg syntes s4 er en fin tlf hvor jeg syntes s3 er kjip. Som du sier, smaken er som baken. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det er kjipt at du har ødelagt glasset på telefonen din, men du er vel klar over at du kan skifte glasset for 990 kroner? http://www.amobil.no/artikler/vi-tester-samsung-premium-service/133362 Lenke til kommentar
digeridoo Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Kan jeg få snylte litt på denne tråden? Etter å ha lest alt har jeg gått fra å ikke ha peiling hvilken telefon jeg skal ha til å være litt i tvil om jeg skal gå for S4 eller HTC One. Jeg har en HTC Desire Z fra før av, bra telefon sånn rent bortsett fra at den er treig som bare juling og har elendig batterikapasitet, så på tide med utskiftning. Hvilken telefon er best hvis jeg * ikke legger så mye vekt på kamera * skal være bra til surfing * hastighet - klikke mellom menyene osv skal gå fortest mulig * batterikapasitet mvh Vegard Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Tror ikke du feiler for mye uansett, begge to er bra på alle de tingene. S4 har muligens overhånd på batteriet, men det kan være overreaksjoner fra de som eier One. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå