Chipsmaster Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hei, Begynte på min A2 opplæring i dag. Går videre fra A1 til A2, og etter første kjøretime så sitter jeg med både gode og dårlige følelser. Den gode er at jeg gjør det veldig bra i trafikk, med alt som hører til. Den dårlige er denne j****a krypkjøringa. Jeg klarte det med A1, men jeg klarer det bare ikke denne gangen. Enten så velter jeg en kjegle eller to, ellers så må benet nedi ved 90 graders venstre sving. Kjørelæren mener jeg vil klare denne siden jeg har god balanse, men har selv en dårlig følelse på denne. Jeg prøvde 4-5 ganger i dag, og det ble en feil hver gang. Han mente jeg nok ville klare den neste gang. Det er jo tross alt 3 år siden jeg kjørte sykkel sist. Men er det noen av dere som vet hvor grensa går når det gjelder stryk i kjøregården? Har fått oppkjøring i midten av august, og er redd jeg ikke vil klare krypkjøringen spesielt, uten en feil eller to. Hvor mye teller den? Hvis alt annet går bra, kan jeg da misse på krypkjøringen og likevel bestå? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hvis alt annet går bra, kan jeg da misse på krypkjøringen og likevel bestå? Yep Tips, rus opp motor å slurr deg igjennom løypa, det aktiverer gyrokrefter Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Se lengre frem. Jeg gjorde det helt elendig på den øvelsen til å begynne med fordi jeg kikket ned for å se hvor jeg var i forhold til kjeglene. Etter å ha stadig feilet, så minnet kjørelæreren meg på å feste blikket langt fremme, og da kjørte jeg umiddelbart mye bedre. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Ja, har fått inn alt av teknikker som brukes, gi gass, litt clutch og la bakbremsen styre farten, se langt frem eller fest blikket på en ting/punkt, men allikevel så går det en kjegle, eller en fot nedi når jeg tar u-sving(Tror jeg bremser litt mot slutten av svingen) Siden jeg er litt lang i bena så blir det litt dum vinkel når jeg "hviler" foten på bakbremsen, og dette gjør faktisk litt vondt så derfor er det lettere for meg å komme borti bakbremsen og da bremse uten at jeg burde. Som f.eks u-sving. Prøver å sitte lengst mulig bak, men er liksom ikke nok, i tillegg til at det er bedre å krypkjøre mens man sitter langt fremme. Så litt dumt, men håper nervene gir seg litt snart (probably not) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Du vil klare det, du har jo allerede A1. Hold deg langt unna forbremsen og se dit du har tenkt deg. I stedet for å sette ned foten når du føler det begynner å bikke, gir du litt gass eller bremser, selvfølgelig med clutchen på gripepunktet hele tiden. Det er lov å bruke overkroppen. Hvis du ikke har en motorsykkel tilgjengelig kan du øve deg på en pedalsykkel - det er samme balansen du bruker, i den grad du bruker balansen, sykkelen skal gjøre mesteparten av jobben. Krypkjøring er egentlig ganske artig, det er bare så forbasket at det må sitte på oppkjøring. Tror ikke du stryker om du må nedi med beinet en gang, men da skal resten av oppkjøringen være lekker. "Gangfart" er gjerne også litt romsligere enn man forestiller seg. Endret 9. juli 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Som flere sier her så mistenker jeg at du til tider fokuserer veldig på den kjeglen du skal rundt. Kikk inn i og forbi svingen, så skal det nok gå bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå