Gå til innhold

[Løst] Valg av digitalt kamera

Anbefalte innlegg

Ok, here we go again :) Trenger mere hjelp ser det ut til... :)

Det står at jeg må installere Driver Software før jeg kobler kamera til PC. Jeg skal nå prøve å installere den CD'en som heter EOS camera instruction manuals disk. Når jeg setter den inn i CD så får jeg opp to alternativer: 1 Kjør rundll32.exe og 2. Åpne mappen for å vise filer. Når jeg trykker 1 så får jeg beskjed om at den ikke finner filene. På 2 får jeg opp to alternativer igjen: "manuals" og "start". Når jeg trykker "start" så får jeg opp at den ikke finner filen, og på "manuals" så ligger det mange pdf-filer på forskjellige språk. Trodde det var noe jeg måtte installere her... Men her virker det bare som om det er noe jeg skal lese - og det er vel omtrent det samme som står i brukermanualen... tipper jeg... Så, er det ikke noe som skal installeres her?

Den andre CD'en er en Solution Disk. Den skal vel bare brukes hvis jeg får problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den andre CD'en er en Solution Disk. Den skal vel bare brukes hvis jeg får problemer?

Nei. Det er faktisk disken med programmene som du skal installere.

Har aldri skjønt hvorfor CD-en har det navnet ....

edit: den andre CD'en inneholder bare manualen i elektronisk form og på en haug forskjellige språk.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått programmene inn! :) Ja, skjønn det den som kan?! I mitt hodet var det en CD som jeg skulle bruke i nødstilfelle. Klikka på linken din Trondster, og får opp forskjellige ting jeg kan laste ned. Skal jeg avmerke alle, og vil det automatisk legge seg til de programmene jeg har?

Huff... har prøvd å sette meg inn i kameraets funksjoner uten å lese bruksanvisninga, men det er ikke lett... Ser ut som at den må leses fra perm til perm. Er så mange begreper jeg ikke skjønner meg på...

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått programmene inn! :) Ja, skjønn det den som kan?! I mitt hodet var det en CD som jeg skulle bruke i nødstilfelle. Klikka på linken din Trondster, og får opp forskjellige ting jeg kan laste ned. Skal jeg avmerke alle, og vil det automatisk legge seg til de programmene jeg har?

Det er primært Camera driver, EOS utility, Digital Photo Professional of ZoomBrowser som du bør oppdatere.

Huff... har prøvd å sette meg inn i kameraets funksjoner uten å lese bruksanvisninga, men det er ikke lett... Ser ut som at den må leses fra perm til perm. Er så mange begreper jeg ikke skjønner meg på...

Det er mye å sette seg inn i; kanskje denne tråden kan hjelpe noe.

Lenke til kommentar

Ta et steg om gangen, det er som regel det enkleste. Det er lett å bli oppgitt når en prøver å forstå alt på en gang.

Tor

Lenke til kommentar

Er glad det er stilt og rolig på jobb, sånn at jeg kan gjøre noe fornuftig - som å sette seg inn i kameraets funksjoner :D Må nok ta det steg for steg ja, og satse på at jeg ikke gir opp og tar frem kompaktkameraet igjen. Mulig jeg må høre med noen i vennekretsen, som har mere peiling enn meg :)

Visste ikke at det fans noe "løst", men ser det nå. Skal gjøre det, og så får jeg evt lage ny tråd hvis jeg har behov for mere hjelp. Uansett, tusen takk for all hjelp! :thumbs:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, bor nok i høye nord.... Men mulig det finnes noe sånt her og... Det kan nå ikke være hjernekirurgi det å sette seg inn i funksjonene, men går vel mer på at man må ha tålmodighet til å finne ut av hva de forskjellige knappene bukes til, og hva begrepene som kommer opp på skjermen betyr. Er vel ikke den mest tålmodige når det kommer til å sette seg inn i sånne ting, og vil gjerne ha alt servert på et fat - som dere kanskje har merka :D

Lenke til kommentar

De fleste byer i nord har aktive og vennlige fotoklubber man kan få mye ut av å være medlem i. Bodø, Narvik, Harstad, Finnsnes, Tromsø, Alta og mange flere.

Et godt forslag, Simen1.

En liten kommentar; listen som du linker til, er ikke fullstendig. Det er mulig den kun lister fotoklubber som er med i NSFF; det finnes også en del klubber som ikke er medlem av NSFF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...