Gå til innhold

[Løst] Nikkor 105 VS Sigma 105


Anbefalte innlegg

Leste denne tråden ang Sigma objektivet og finner det litt vanskelig for å bestemme hva jeg skal gå for fordi jeg også leste denne tråden.

 

Oladal konkluderer med: Nikon sin varient er omtrent lydløs og rask . Autofokusen i Sigmaen er treg .

 

Hvor da Ringperm slo tilbake med denne testen.

 

Til mitt bruk på D7100 vil nok jeg kansje ikke merke noen forskjell på de 2 om jeg skulle brukt begge en dag hver for å sammenligne.

Likevel blir det antageligvis vurderingene fra dere som gjør utslaget på hva jeg velger.

 

Etter hva jeg har lest her inne kan jeg også bruke begge på FX kamera om jeg skulle bytte til fullformat om noen år.

 

På JF ligger Sigmaen på kr.3990,- og Nikkor på 6149,-

Da Sigma objektivet er et 3.dje parts produkt er det forståelig at Nikkor sitt ligger litt høyere i pris. Men forsvarer det likevel prisforskjellen?

Endret av larsen_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nikkoren i mai og er godt fornøyd. Men hadde jeg fått sigmaen for den prisen du nevner, så hadde jeg kjøpt den og vært like fornøyd.

Tror begge er sikre og gode valg

 

Tror jeg også, men iom. Sigman er rimeligere blir det nok den.

Takker alle for svar.

Lenke til kommentar

Optisk er disse objektivene ganske like , skal de bare brukes til macro er det nesten det samme hvilket man velger .

Men raskere autofokus i Nikon 105mm , gjør den mere anvendelig .

Bruktverdien har kanskje og litt å si , hvor mye man får tilbake ved ett salg .

Nikon 105mm selges brukt i dag for ca 5000 kr . Nypris 5950 kr ( billigste forhandler ) .

Sigma 105mm kostet nesten det samme for noen uker siden , 5650 kr .

I dag selges det for under 4000 kr .

De som kjøpte Sigmaen da til 5650 kr , har allerede tapt mye penger .

Selger de den i dag , taper de enda mere .

Nikon 105mm koster mere men det har bedre autofokus , og stabil bruktpris gjør den til ett bedre kjøp .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...