Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjulstillingskontroll NAF

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har byttet endeledd på bilen og skal ta hjulstillingskontroll nå.

Når bilen kjører rett frem står rattet litt til venstre..

Har bestilt time hos NAF for en stund siden, ser nå følgende står på siden:

Hvis NAF testeren avdekker slakk eller mangler i hjuloppheng i forbindelse med en hjulstillingskontroll, så utfører NAF i stedet en slitasjekontroll av hjulopphenget og gir kunden et råd om hva som bør utbedres. Kunden må da reparere denne feilen på et verksted, før man kan utføre en hjulstillingskontroll (kunden blir da kun belastet for sjekk av hjuloppheng – kr 395,-)

Betyr dette at de ikke utfører spissing o.l på NAF, bare sjekker om det trengs og henviser til verksted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med de utfører en full hjulstillingskontroll, men om de oppdager slakk i f.eks endeledd er det ikke vits å ta en hjulstillingskontroll fordi da må endeleddet byttes, og ny hjulstillingskontroll utføres. Så om alt står bra til i understellet tar de nok en hjulstillingskontroll

• Liker 1
Lenke til kommentar

Få jobben gjort på et skikkelig verksted. Gjorde selv den blemmen at jeg satt bilen hos NAF i fjor etter å ha skiftet endeledd.

Selv om jeg informerte tydelig på forkant hva som måtte gjøres når jeg bestilte time, hadde de bilen på bukk i 45- 60 minutter før de kom og sa at de ikke skrudde bil og at den var trafikkfarlig.

Bestilte time på orginalverksted som også var billigere og gjorde en utmerket jobb.

Min erfaring med NAF oppsummert i to punkter:

1. Useriøse.

2. Dårlig service.

Lenke til kommentar

Mistenker at bilen din hadde feil som var relevant for hjulstillingskontrollen. NAF utfører hjulstillingskontroll for folk som har byttet endeledd selv. I sådan sammenheng bør man være sikker på at begge endeleddene faktsik går an å løsne uten å måtte varme o.l. da det er ting NAF ikke tar på seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var ikke noe slikt, ikke noe galt med forstillingen utenom endeledda som ble byttet. Som han sa så fikk han ikke justert dette fordi dekkene pekte helt galt. Nevnte da kort at de måtte løsne på endeleddene for å skru litt. Fikk da surt tilbake at de var ikke et verksted og en ganske frekk tirade.

Som sagt så fikset orginalverksted dette to dager etter at jeg var hos NAF uten problem. De presset til og med bilen inn mellom andre timer. Merkeverksted hadde både bedre service, gjorde en bedre jobb og hadde bedre pris.

Poenget var bare at NAF alltid ikke er bedre.Det er lurt å høre litt rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...