Skatteflyktning Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Fra aftenposten: Stadige politiutrykninger på grunn av nakne menn http://www.osloby.no/nyheter/Stadige-politiutrykninger-pa-grunn-av-nakne-menn-7251455.html#.UdweD7uXSTc Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Det første tilfellet var en utagerende psykiatrisk pasient med tilløp til slossing. Det siste tilfellet en mann som ble arrestert på grunn av narkotika og tilfeldigvis var naken. Jeg reagerer mer på dette idiotiske tilfellet: http://www.adressa.n...icle7890621.ece En idiot ringer politiet som setter igang en massiv redningsaksjon. Og så får baderne kjeft fordi politiet har sløst med ressurser. Det er da vitterlig ikke de som bader sin skyld at en tulling ringer inn og politiet sender opp helikopteret. En påkledt person i elva er alarmerende, han kan ha falt uti, ring 112. Men en naken person? Hvis han har tatt seg tid til å ta av seg klærne først er det ingen grunn til å tro at han har falt uti ved et uhell. Endret 9. juli 2013 av Tåkelur Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det er stor risiko forbundet med berusede personer som bestemmer seg for å ta en dukkert. Tror jeg leste i samme sak i en annen avis at kan være en noe farlig strøm i den elven og. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Vel, det er en elv, hvor det går en del vann gjennom. Farlige strømmer oppstår naturligvis. Er man langt mot bredden så kan man også bli skylt langt ut i fjorden. Elva er ikke særlig høyt i landskapet og påvirkes også mye av tidevannet, og følgelig også regnvann. Så hvor raskt den er, vil variere kraftig fra dag til dag. Jeg går ut fra det ikke var like alvorlig som det kan høres ut som (noe som ofte skjer i media), uten at jeg ville forsvart det, eller sagt det var forsvarlig. Men om det var en gjeng med badeglade folk, så klarer jeg ikke helt se hvordan man klarer å dømme det som en nødsitasjon? Ser mer for meg en gjeng halvfulle folk (som ikke er særlig stille, stå nakne mens de hoyer og ler i det folk hopper ned i vannet. Men men, jeg var ikke der, så hva vet jeg. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det er stor risiko forbundet med berusede personer som bestemmer seg for å ta en dukkert. Tror jeg leste i samme sak i en annen avis at kan være en noe farlig strøm i den elven og. Stor risiko for å slå to fluer i en smekk. La dem holde på. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 To fluer? Nå vil jeg vel påstå at det er bedre med en full i vannet enn en fll som lager bråk i byen. Men uansett, berusede folk er flue nr 1, men hvem eller hva er flue nr 2? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det er stor risiko forbundet med berusede personer som bestemmer seg for å ta en dukkert[...] Er det? Er 100-vis av "fyllebad" i Nidelva hvert år, og det går tiår mellom hver gang noen havner hos krabbene i forbindelse med slik bading. Har handt ett par ganger siste 15 år at noen har svømt over elva/kanalen og havnet på feil side av inngjærede båtplasser og dermed trengt (politi)assistanse men å kalle dette "stor risiko"? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det er risiko å svømme i nidelva, det er MER risikofylt når du er beruset. Det er risiko å kjøre bil, og mer risikofylt når du er beruset. Det er risiko for å falle når du løper, men mer risiko når du er beruset. Det aller meste, eller alt er mer risikofylt når du er beruset, kontra edru. Spørsmålet er vel heller HVOR stor risiko de satte seg i. Det kommer av hvor de var, hvordan elva opførte seg, hvor beruset de var, og sikkert også litt hvor gode svømmere de er. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Joda risokoen øker når de badende er dritings (og hvem vil vel bade i Nidelva edru???) men større risiko enn "helt ufarlig" er fremdeles ikke nødvendigvis "stor risiko". Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Nei, det kommer jo helt an på en del faktorer som jeg skrev i forrige innlegg. Noen dager er nidelva livsfarlig med masse vann som strømmer gjennom i stor fart, mens andre dager med lite regn/smeltevann/strømproduksjon og fjære så kan du på de rette stedene ligge å plaske i vannet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Politiet bør fra tid til annen reagere på alt som ikke er lov, selv "bagateller", ellers blir det jo de facto tillatt. Det betyr ikke at de "ikke har bedre ting å gjøre". Jo, de har bedre ting å gjøre. Det er derfor du får bot. Sånn ellers handler det ikke så mye om hvor farlig situasjonen virkelig var, som hvor alvorlig den ble oppfattet over telefon. Politiet kan vanskelig vite om det er verdensmesterne i isbading eller Bakklandet Badeskole som er på vift. Endret 9. juli 2013 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Alternativ trådtittel: Har ikke media bedre å foreta seg enn å fiske etter oppmerksomheten vår ved å bable om noen som bader naken .. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Fra aftenposten: Stadige politiutrykninger på grunn av nakne menn http://www.osloby.no/nyheter/Stadige-politiutrykninger-pa-grunn-av-nakne-menn - Det var en utagerende, naken mann i Vaterlandsparken. Han ropte og skrek og det var tilløp til slåssing. Her var det sannsynligvis en kombinasjon av rus og psykiatri, sier Guttum.Kombinasjon av rus og psykiatri? Så psykiatrien bedriver ikke med rusing av mennesker plutselig? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Alternativ trådtittel: Har ikke media bedre å foreta seg enn å fiske etter oppmerksomheten vår ved å bable om noen som bader naken .. Alternativ trådtittel: "Er jeg altfor opptatt av nakne menn?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå