Gå til innhold

Se den nye Grand Theft Auto V-traileren (PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krysser fingrene for en PC versjon

Same her. Men kjenner meg sjølv so godt at eg klarar ikkje vente 6 mnd på ein PC versjon ...

Hater hvordan industrien begynte med seig cover system, aim og bevegelser.. Må ha en blanding av Arcade og realisme, lei av at 95% er film/realisme preget.

Dersom Red Dead Redemption sitt cover, og skyte-system er implementert i GTA V - er me jo alt golden. Det var eit heilt glimrande system, i eit heilt fantastisk spel.

Det at du kan bytte mellom karakterane og andre finurlege ting er greit nok. Eg ser mest fram til å loke rundt i villmarka, jakte på dyr og fly! Fekk litt flashback til San Andreas der ja.

Må igjen trekkje fram Red Dead Redemption. Eg har ikkje tal på kor mange timar eg gjekk å rota i skog og mark der for å finne dyr å jakte på.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom Red Dead Redemption sitt cover, og skyte-system er implementert i GTA V - er me jo alt golden. Det var eit heilt glimrande system, i eit heilt fantastisk spel.

Ja, er et godt eksempel på et mye bedre system, da er det OK for meg og det ødelegger ikke.

Eneste pirkingen jeg kan gjøre, er at jeg synes socom 1-3 har det enda mer perfekt, men som sagt, blir det lignende RDR, så er jeg fornøyd og det blir garantert kjøp.

Btw, lenge leve 3ps på den måten...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Såg denne kommentaren på GT, og den peikte ut mykje små detaljar eg ikkje la merke til.

The gameplay video is amazing, so much that I tried analysing it kind of like a GT Pop-Block, so let me warn anyone that the text is long and that it is best read while watching the gameplay video, also of note is the fact that are so much detail, information and humour on the video that is astonishing, truly Rockstar went the extra mile for GTA V (and it payed off).

0:17 - The lighting in water in the first airplane scene is amazing and the draw distance is unbelievable if anyone stops to think it's all on a current-gen console game;

0:28 - The moutain's distance to the ground and how far things are visible from such a high are totally mind blowing;

0:34 - Sundown reminds a lot of Red Dead Redemption, so artistically beatiful;

0:36 - The waves on the beach are so realistic;

0:43 - When Franklin is talking with the bald guy, to his right and left of Franklin's face the rear of a sports car is visible and in the newspaper at the table to the left of the bald guy it's visible the name of the newspaper which is called Daily Globe and to te right of the logo is a "I MY", and the bald guy's degree on the wall only has "NESS LICENSE" visible, most likely from business license; The scene after that shows Franklin from the front and we can see the "PDM" in two spots, probably name of the store/agency the bald guy works, we can also see a frame with the words "Prem um Deluxe Motosport" with the letter "i" missing and "Employee of The Mo th" with the letter "n" missing and the bald guy's face.

0:57 - Thee's some food on the table, but other than generic words like pizza, milk and chips, the other words and, consequently, the brands can't be read because of limitations of low texture objects;

1:17 - "SA 88: Welcome Back - We Missed You Last Time" graffiti, the rottweiler is following Franklin synchronized with Franklin's pace, so it most likely is his dog and maybe you can command him, also above the dog are 3 signs, the middle one reads "APT RENT" and the top one reads SE|RENTA with a phone number, I believe it is Spanish for "For Rent", while Google Translator translated it to "is income", as for the phone number, since it is very legible I wonder if it is something like the God of War hidden phone numbers that had pre-recorded messages, anyway, the number is: (323) 555-0103 and since I can't stress this enough [CALL AT YOUR OWN RISK/EXPENSES];

1:18 - A logo with an icon of a blue penguin with the letters "SLI/" or "SU" can be seen;

1:32 - The logo on the top of the side of a building to the left reads: "SCHLONGBERG SACHS", from the GTA Wiki it says: "Schlongberg Sachs is a company featured in Grand Theft Auto IV which engages corporate and investment banking.";

1:37 - The controls for rappeling are shown: "Use to rappel. Jump by pressing to descend faster. Hold after jumping for a longer jump." (All the scenes in the gameplay video are from the PS3 version);

1:40 - To the left of the screen, a badge is visible at an agent's waist, it looks like a federal marshal's badge;

1:44 - A logo with the words "International Affairs Agency" is visible and the character select wheel is visible and Michael's attributes are shown with the attributes (from top to bottom): Special, Stamina, Shooting, Strength, Stealth, Flying, Diving and Lung capacity, and also the slot for the online character shows "83 days", maybe that's how much time you haven't played online or the number of days you have played online, also Michael's attributes bars are blue while Franklin's attributes bars are green, but the attributes are the same;

1:47 - The controls for sniping are shown: "Use to move the reticle. Use arrows> to zoom in/out. Press to fire the weapon.", also of note is the counter to the upper-right of the screen that shows the number "46", but after Franklin shoots the african-american agent in the middle, the number decreases to "45" and to "44" after shooting the caucasian agent to the left, that most is the ammunition count;

1:50 - Franklin's and Michael's Special attribute bar is approximately 60% after Franklin shot the 2 agents, but before in the character selection wheel, both Michael's and Franklin's Special attribute bar was empty, so killing enemies fills the Special attribute bar and all 3 characters share the Special attribute bar;

1:57 - Shooting down helicopters with a machine gun;

2:02 - A billboard with the word "Gusset" and a picture of a panties shown;

2:05 - Weed shop with a "Medical" sign and a sign board that reads: "Pipe Shop - Multi Chambered Water Pipes, Vaporizers, Handpipes and Bubblers" and Franklin coming out with drugs or money;

2:25 - Trevor's attributes bars color is orange;

2:31 - Trevor is being chased by the authorities and on the upper-right corner of the screen shows only 5 white stars;

2:42 - Car customization shows the shop's name, Los Santos Customs, the car attributes bars: Top Speed, Acceleration, Braking and Traction, and some primary colors and their prices, Michael is in the car and the plate reads "San Andreas - KRYST4L" (Krystal most likely is the name of Michael's daughter, since his wife's name is Amanda and it was heard in other trailers);

2:48 - The mini map changes completely and is shaped like the golf course with golf statistics, in the upper-left corner is Michael's score, I think (don't know much about golf), in the upper-right corner shows the type of club and shot, and in the center is his force/distance control bar with some dynamic statistic numbers.

2:56 - The rifle scope and numbers are totally different from the rifle Franklin used in the mission to kill the federal agents;

3:17 - The weapon select wheel is just like the one in Red Dead Redemption and when a weapon is selected, it shows its attributes which are: Damage, Fire Rate, Accuracy and Range;

3:47 - The armored truck's company name is "Gruppe Sechs/Gruppe 6", which means "Group Six" in German and their motto is "PUTTING U IN SECURE", also the trash truck's company name is "Little Pricks" (Damn, gotta love Rockstar's humour);

3:57 - There's some details of a robbery plan with a "TODO" list containig (from top to bottom): Scout town, Test security, Time cop response, Pick crew and Get military gear with the last one unchecked, and a sticker with the tex: "Need military grade hardware" below the word "PALETO", most likely it is the town's name;

3:58 - It shows the job's name, Jewel Store, the "CREW" tag with the 3 crew

members names: Eddie Toh, Gustavo Mota and Paige Harris, expertises, skills and percentage cuts (the crew files are actually from the FIB - Federal Investigation Bureau), then there's an "APPROACH" tag with 2 plans below it: A - LOUD and B - SMART, and finally a "TODO" list with: Evaluate security, Photograph interior, Decide approach, Pick crew and Get carbine rifles, with the last 2 unchecked;

4:15 - The jewel store's name is "Vangelico", Google Translator says it is a Dutch word, no meaning given, but it has a similar meaning with the word "angelical", the Grand Theft Wiki says "Vangelico's Fine Jewelry[1] is a jewelry store in Grand Theft Auto V. It's located in Rockford Hills. In the first trailer of GTA V, Michael, Franklin and two men can be seen while robbing to store.", "Vangelico's Fine Jewelry is based on David Orgell jewelry store in Rodeo Drive, Beverly Hills." and "Vangelico is possibly a character in the game.";

4:32 - The investment site's company is "BAWSAQ" and their motto is "Dealing in life's up and downs", also of important note is that the mouse icon when hovering/over a link shows the middle finger up instead of the index finger, which we all know is the universal sign of "Fvck You!" (Rockstar sure brought the humour, this company is amazing beyond belief)

Anyway, that's it, sorry for any mistakes/errors and I hope everyone enjoyed reading, learning and/or spotting these little details that truly make a Grand Theft Auto game stand out from the rest.

Can't wait to see how multiplayer works, since it looks really dynamic and interesting and I'm sure the GT staff will do a much more better and thorough job than me in their GT Pop-Block of this video, so I'm definitely waiting for it as well.

And if anyone wants to post this somewhere else, no problem, just give credit where it is due and leave a link to this video on GameTrailers.com.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri skjønt dette med GTA. Kjedelige spill.

Før var det at man kunne ta dop og kjøre over folk. men nå er det vel mer om rpg elementer blandet inn og en open verden hvor man kan oppleve Usa hjemme i stuen.

Bryr meg fint lite om historien, men elsker bare og kjøre lange strekninger mens man switcher radio

kanaler og går fra country land til desert land som San Andreas.

Men noe jeg aldri har likt selv som tenåring når jeg testet Vice City var den insane mengden folk man måtte drepe på 1 oppdrag, de legger til mer og mer simulasjon i spillet som bensin og farts lover. men de tar aldri vekk arcade shoot em up , som man ser i gameplay videon, hvor han skyter ned 5-10 stykker fra en bygning.

Men dette er ting jeg glemmer fort når spillet er rykende ferskt.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Helt sinnsykt. Ser ut som de har tatt alt det gode fra San Andreas og gjort det mye bedre. Dette blir sinnsykt!Håper også de implementerer speedometer i kjøretøy, muligheten for å re-fuele de, samt en fartskontroll lignende det i Mafia 2.

Jupp, små detaljer som dette vil gjøre spillet morsommere å spille.

Håper på enda mer gameplay jeg da: sult, tørste, jobbe som nesten hva man vil, mulighet for å rane alle butikker / banker om man selv vil. Mer dynamiske ting som gjør at handlingene dine får faktiske konsekvenser annet enn en "restart" og "alt ondt er glemt"

Lenke til kommentar

Jupp, små detaljer som dette vil gjøre spillet morsommere å spille.

Håper på enda mer gameplay jeg da: sult, tørste, jobbe som nesten hva man vil, mulighet for å rane alle butikker / banker om man selv vil. Mer dynamiske ting som gjør at handlingene dine får faktiske konsekvenser annet enn en "restart" og "alt ondt er glemt"

Desverre så vil ikke gamere ha dette lenger, nå skal vi ha quick time events med cut scenes.

Og være så frekk og legge til en liten del av dette vil føre til masse amerikanske feite unger som hyler om at spillet er for retards og nerds.

Lenke til kommentar

Jeg quitter spill med en gang om jeg støtter på QTE sekvenser. Det er så lite interessant og så dårlig mechanic at jeg ikke gidder å bruke tid på det.

GTA V ser uansett meget bra ut. Jeg er på nippet til å kjøpe meg current gen. console bare for å spille det. Kjipt at Rockstar er så idioter på PC release. Ganske sikker på at det bare fører til flere piratkopieringer her da de fleste blir ganske irritert for å måtte vente 6 måneder på PC versjon.

Lenke til kommentar

No har det jo seg slik at GTA spela på ingen måte er noko form for "life-simulator". Så å måtte passe på væskenivået i kroppen til karakteren hadde berre vært utruleg slitande.

Men å fylle bensin på bil hadde vært eit fiffig detalj.

Lenke til kommentar

Det her ga meg MAJOR nerdgarm. 69 dager igjen å vente gjør ikke livet noe lettere. Dette ser bare så jævlig digg ut. Til de som ikke skjønner seg på GTA kan jeg ikke si annet enn trist. Derimot sånn er livet. Er ikke alle som skal skjønne seg på alt her. Personlig så skjønner jeg meg ikke på gleden av Fotballspill ( eller sport generelt ), RPG, MMO og lignende.

Liker de simple gledene av å se en NPC som går nedover gata, minding his/her own business, spasere pent opp bak ryggen på vedkommende og sette ett fintplassert DEagle skudd rett i bakhodet for å så høre om politiet kommer hylende etter meg eller ikke.

Lenke til kommentar

Det ser ganske bra ut, godt og se mange av de gode elementene fra SA ser ut til å bli med i dette spillet. Blir nok ikke noen pre-order for min del da. Vil se hvordan spillet blir mottat først, og om/når det dukker opp på neste genrasjon.

Om det blir GOTY, det gjenstår jo å se. Synd 'The last of us' er konsol eksklusiv, ellers ville det nok blitt langt tøffere for Rockstar.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvilket Rockstar-studio som lagde Max Payne 3, men dette spillet hadde fantastisk skytemekanikk. Håper GTAV har noenlunde samme.

Ellers ser spillet veldig gøy ut. Men lurer veldig på om og når det kommer en PC-versjon. Red Dead kom vel aldri på PC, så jeg frykter egentlig det verste. Hvis det kommer noen gang, så har jeg derimot ingen problemer med å vente.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

De fleste, om ikke alle de tidligere GTA har kommet til pc, om enn en god del senere, så jeg tror det går bra. I hvert fall med tanke på hvor mye penger Rockstar kommer til å bøtte inn på et bankers spill som dette. Det finnes overhodet ingen argumenter for ikke å porte det til pc.

Ellers enig i at SA på mange måter er det beste i serien.

Tøff mekanikk m.h.p. muligheten til dynamisk å skifte mellom de tre karakterene, MEN (må alltid finne noe å pirke på) for min del, tror jeg det vil medføre mindre innlevelse, da jeg alltid favoriserer "lonerne" i spill, de enkeltpersonene som man gradvis og møysommelig bygger opp og får et forhold til over tid. Dette kan fort ende opp med å bli litt for upersonlig for meg...

Endret av aphelion3
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvilket Rockstar-studio som lagde Max Payne 3, men dette spillet hadde fantastisk skytemekanikk. Håper GTAV har noenlunde samme.

Ellers ser spillet veldig gøy ut. Men lurer veldig på om og når det kommer en PC-versjon. Red Dead kom vel aldri på PC, så jeg frykter egentlig det verste. Hvis det kommer noen gang, så har jeg derimot ingen problemer med å vente.

Hva tror dere?

Umulig å vite, men jeg tror det kommer, an flere grunner. For det første at alle tidligere utgaver har gjort det, for det andre har det vært endel mas rundt det på nett, for det tredje står PC-plattformen i mine øyne sterkere enn på lenge.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette ser utrolig bra ut, og selv om jeg brukte lite tid på GTA IV (litt for mye "iz ur cuzin!" og tullball) så tror jeg at GTA V kan bli fordømt bra.

Til alle der ute, meg selv inkludert, som går og venter i spenning på en PC-utgave, så la Reddit-brukeren nolk ut dette bildet:

To everyone bitching about the lack of GTA V's PC version:

vZWmxxM.png

Lenke til kommentar

Dette ser utrolig bra ut, og selv om jeg brukte lite tid på GTA IV (litt for mye "iz ur cuzin!" og tullball) så tror jeg at GTA V kan bli fordømt bra.

Til alle der ute, meg selv inkludert, som går og venter i spenning på en PC-utgave, så la Reddit-brukeren nolk ut dette bildet:

Det er viktig å skru ned forventingene vet du. Jeg hadde ikke blitt overrasket om Rockstar nå viste fingeren til alle PC-spillere og dreit i å gi det ut. Fordi, du vet, vi er ikke viktige lenger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...