Jente2095 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Så på vitmålet mitt elektronisk nå nettopp, har ikke strøket i noen fag, og det står øverst at jeg har bestått. Helt øverst står det med rødt " Vitnemålet er annulert, dato annulert: 28.juni.... årsakskode: annulert pga annen/ukjent årsak" Hva i huleste betyr det? Mener at jeg hentet vitnemålet mitt fra skolen 28. juni.. og i fjor, da jeg gikk i 2. klasse på VGS så kom jeg opp i engelsk skriftlig eksamen, men da var det streik. Skjønner seriøst ingenting, gir dette mening for noen?/ Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Jente2095 Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg tror skolen er stengt Ingen tar tlf Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Kanskje ett eller flere av fagene du tok ikke er godkjent! http://www.ringblad.no/nyheter/article6743216.ece Lenke til kommentar
Jente2095 Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Kan det være fordi jeg ikke hadde engelsk eksamen ifjor pga streik? Har tatt de "vanlige" realfagene: S1+S2, Bio2, fysikk1, kjemi 1+2, engelsk (fra andre klasse) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det eneste du kan gjøre er å ringe eller dra til skolen for å finne ut av det. Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Ser at du har tatt S2 og kjemi 2. Er det de eneste programfagene du har tatt i 3. klasse? Man skal vel ha 3 programfag i 3.? Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Ser at du har tatt S2 og kjemi 2. Er det de eneste programfagene du har tatt i 3. klasse? Man skal vel ha 3 programfag i 3.? Tror at hun hadde S1, kjemi 1 og fysikk 1 (vg2) og S2, biologi 2 og kjemi 2 (vg3), kanskje? Edit: + engelsk vg2 Endret 9. juli 2013 av Fredtu24 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Tror at hun hadde S1, kjemi 1 og fysikk 1 (vg2) og S2, biologi 2 og kjemi 2 (vg3), kanskje? Du må ha 3 fordypningsfag for å få ett vitnemål. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Da mangler hun vel et valgfag i vg2? Det totale timetallet blir bare 27 per uke i vg2, men det må være minst 30, eventuelt 35 i vg3. Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Du må ha 3 fordypningsfag for å få ett vitnemål. Nope, ganske sekker på at man trenger å ha minst 2 gjennomgående fag. Lenke til kommentar
Jente2095 Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Ja, hadde disse fagene: 2.klasse: engelsk, S1, fysikk + kjemi 3.klasse: biologi, S2 + kjemi 2 I tredje klasse kunne man velge mellom å ha tre programfag eller fire, valgte selvfølgelig bare å ha tre når jeg fikk muligheten. Vet om ingen som valgte fire programfag i 3. klasse på skolen min. Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Ser ikke noe problem med fagkombinasjonen. Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Ser ikke noe problem med vitnemålet ditt. Antall fordypningsfag stemmer i både andre- og tredjeklasse. Det må være en feil i Samordnas databaser da. Anbefaler deg til å ringe fylkeskommunen/samordna/skolen din/en av lærerene dine. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Sikkert bare en liten teknisk fuckup fra skolens side. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Nope, ganske sekker på at man trenger å ha minst 2 gjennomgående fag. Jeg vet det er 3 da det var en case med mitt vitnemål. Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet det er 3 da det var en case med mitt vitnemål. Fagvalg til Vg3 (blir gjort når du går i Vg2): 1) Du må fortsette med samme programområde du valgte i Vg2. 2) Du må fortsette med minst to av fagene fra valgt programområde. I programområdet språk, samfunnsfag og økonomi kan du erstatte det ene programfaget med fremmedspråk III. For elever på realfaglig programområde kan ett av realfagene erstattes av fremmedspråk III dersom du har minst tre femtimers realfag i VG2. 3) Dersom du bare fortsetter med to av programfagene fra Vg2, må du i tillegg velge et programfag på minst 5 timer - fra valgt eller annet programområde. http://las.hfk.no/uploadextern/LAS/OYSPAR/Fagvalg%2010.pdf Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Ser ikke noe problem med vitnemålet ditt. Antall fordypningsfag stemmer i både andre- og tredjeklasse. Det må være en feil i Samordnas databaser da. Anbefaler deg til å ringe fylkeskommunen/samordna/skolen din/en av lærerene dine. Håper det ordner seg. Riktig. Jeg leste Fredtus innlegg, og han glemte først å inkludere engelsk i vg2. Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Sikker på at du ikke gikk på linja språk og samfunnsfag i 2. klasse? Det er mulig, siden du hadde både engelsk og S1. Men i 3. klasse har du overvekt av realfag? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 (endret) Det har ingenting å si. I vg2 valgte jeg samfunnsfag, språk og økonomi, og jeg hadde to fag fra det programområdet og to realfag. Etter hvert fant jeg ut at jeg heller ville fortsette med realfagene og snakket med rådgiveren. Svaret jeg fikk var at det ikke var noen formell overgang og at jeg løste det helt fint ved å velge realfagene i vg3. Det står realfag på vitnemålet jeg har nå. Hun har altså hatt to realfag gjennom både vg2 og vg3, så hun har et godkjent vitnemål som det skal stå realfag på. Endret 10. juli 2013 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå