Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei. Byttet hovedkort og strømforsyning i dag, å PCen nekter å starte opp. Når jeg trykker inn power knappen ser jeg at det kommer lys fra vannkjølingen og viftene tar en kvart omdreining før den bare stopper helt opp. Hovedkort er Gigabyte ga-z77x-d3h og strømforsyning er en Evga nex750g. Noen som aner hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gjort. Prøvde å bruke min andre strømforsyning, men da går pcen bare i en loop på 5 sekunder der den skrur seg av og på og av og på igjen.

Mulig det er dårlig jording mellom hovedkort og skruene. Prøv med skiver mellom skruene og kortet, eller skruer med bredere hode.

Lenke til kommentar

Har du ingen teknisk begrunnelse?

Faktum er jo at det ikke er behov for jording. Og store skiver gir derimot en risiko for kortslutning.

Det ser ut som du har en innbilt erfaring, hvor du har trukket konklusjon på feil grunnlag.

Lenke til kommentar

Blir ikke klok på det her. Alle spacere er der de skal, alle skruer er der de skal, men fortsatt så looper den. Tok ut CPUen å ser at noen av de små trådene krysser hverandre på HK. På mitt andre HK gjør de ikke det, så antar det er problemet da.

Lenke til kommentar

Sjekk at du ikke har standoffs eller noe metall under HK som kortslutter. Jeg har selv vært så dum å montere bakplata til CPU-kjøleren rett på (uten noe mellom) og da gikk både HK, CPU og strømforsyning ryken. Når maskin kun starter opp i et kvart sekund er det nok noe med HK eller prossesor, altså noe som blir kortslutta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...