Kiiips Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hei. Jeg skal reformatere pcen. Har planlagt å ta backup av harddisken og bokmerkene mine, hva mere burde jeg huske på å gjøre? Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg ville anbefalet brukermappen din dersom du har windows 7 : C:\Users\*brukernavn* Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Dukes: Jeg har windows vista Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Dukes: Jeg har windows vista Da burde du huske på å legge inn igjen W7, og ikke Vista Endret 9. juli 2013 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Dukes: Jeg har windows vista Faktisk så ligger den på identisk sted i Windows Vista Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Det går mye raskere å være i drift igjen hvis man har forberedt seg litt. Dette er det enklere å gjøre mens det gamle oppsettet fortsatt kjører. Lagrer man oversikt over forberedelsene, kan denne brukes om igjen ved neste runde formatering. Man bør lage ei liste over installerte programmer. Deretter ha installasjonsfilene (hvis det er programmer/plug-ins man f eks har kjøpt via nedlasting) og lisensnøklene for disse klare. En egen (ekstern) disk til å legge alt man skal ta vare på er bra. Det kan være lurt å kople ut denne disken når du formaterer hoveddisken - det er fort gjort å formatere feil disk. Dessuten kan det være greit å ta kopi av alle egenproduserte maler og ordlister. For noen programmer kan du også ta backup av innstillingsfiler som du kopierer inn igjen etter reinstallasjon. Dette i tillegg til å ta backup av alle dokumenter, filmer, bilder, musikk og annet man vil ta vare på. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Last ned endel drivere, feks. til nettverkskortet ditt på forhånd og legg det på en minnepen eller lignende. Surt å ha reinstallert og så kommer du ikke på nett... Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Vil også anbefale Ninite.com på det sterkeste for å reinstallere programmer . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå