Gå til innhold

Dekker nav kurs/sertifikat?

Anbefalte innlegg

Hei! Har googla men finner kun utdaterte og ukonkrete svar..

Har gått arbeidsledig siden april (første gang jeg noensinne er arbeidsledig) etter at arbeidsplassen ble lagt ned. Har helt siden da vært på utkikk samt søkt etter jobber, uten napp. Har funnet ut at det er ekstremt vanskelig å få seg en jobb uten noe spesiell kompetanse eller utdanning.

Spørsmålet er derfor om man skal gjøre noe med en gammel "drøm", nemlig og bli yrkessjåfør! Men som de fleste vet koster dette endel, og som arbeidsledig med dagpenger er det vanskelig å punge ut 150.000+- og sikkert like vanskelig og få lån på dette.

Så jeg lurer på hvorvidt nav dekker noe slikt? Bor på en plass hvor arbeidsledigheten er stor og man virkelig må kjempe om arbeidsplassene, og vet jeg får meg jobb bare jeg får skaffet CE på et vis. Dekker nav dette, og hvordan går man frem?

Beklager om det er feilpostet.. :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tide i Bergen har jo gitt lappen til dem som ville bli busssjåfør hos dem, men det tilbudet var over når de ble overbemannet.

Jeg vil tro det er flere selskap som ansetter folk for å komme seg på skolering, men vet ikke riktig hvilke. :hmm: Men det hadde vært flott dersom NAV kunne stille opp for deg her. Dersom du ikke får svar i tråden, er det jo bare å ringe din nærmeste NAV kontor, og du vil få svar på dine spørsmål.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er det faktisk INGEN her som vet svaret på... man må søke NAV om å få dekt noe som kan gå begge veier.

Verste avslaget jeg vet om er meg selv... søkte om å få dekt taxikurs i Trondheim til 4-5000 kr etter å ha gått ledig i flere måneder. Fikk avslag fordi at de mente jeg burde finne meg en bedre jobb... mottok ca 9000 kr hver 14. dag i trygd... :hmm:

Lenke til kommentar

Vet at en venn av meg hadde mulighet til å ta lastebil lappen igjennom NAV, hvor de støttet ?80-90%? Hvis han kunne vise til kontrakt som sa at han hadde jobb i et firma etter han fikk lappen.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...