Gå til innhold

Bursdagsgave til typen, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei alle spillglade mennesker!

Som jenter flest har jeg ikke peiling på spill. Jeg vil gjerne kjøpe et eller to spill til typen sin bursdag og jeg må kjøpe dem på steam i morgen, så det haster litt. Har tenkt på mass effect 2, som jeg vet han vil spille. Men vil gjerne ha et tips til.

Han spiller Lol med venner og har sett han spille et slags strategispill hvor han skal vinne en krig og bygge jernbaner og sånn.

Har aller mest lyst til å kjøpe et spill som ikke er SÅ kjent men som er kult forde. Aner jo ikke hva han har spilt fra før. Har noen her spilt et spill og sittet med en "wow" følelse etterpå? Da vil jeg høre det :D

Hvis jeg ender opp med å kjøpe et spill han har, kan det byttes på steam?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt kjipt, men når man ikke vet hvilke spill vedkommende har spilt/liker, så er det kanskje bedre med et slags gavekort? Lag et hjemmelagd gavekort, gjør det pent, og skriv noe fint om at han kan velge seg 2 spill på steam.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Gi han et hjemmelaget gavekort der du sier du kan betale x kroner for y spill eller noe av det han har lyst på. Om man ikke har peiling på spill er det veldig lett og kjøpe noe som ikke faller i smak. Hvis han spiller LoL regner jeg med at han har f.eks har lyst på RiotPoints, men kanskje han egentlig har lyst på noe annet etc.

Lenke til kommentar

Gavekort av den hjemmelagde typen er alltid hyggelig da, og da er du sikker på at han får noe han liker, I tilegg kommer steam salget snart (ryktene sier torsdag) så da ville han jo i tilegg få enda mere for gavepengene :)

Lenke til kommentar

Bastion anbefales på det varmeste! Varer et par timer men er kjempe morro med en twist på slutten(!).

www.metacritic.com/game/pc/bastion

http://store.steampowered.com/app/107100/

Magica er et tullete spill med masse humor der man styrer en trollman som sloss mot en monster og div. Gøy alene men konge med venner!

http://store.steampowered.com/app/42910

Om jeg gjetter rett er det civilization han spiller og da vil han garanternt digge crusader kings 2 (som foreslått av Predicted), hvis han har tolmodighet til å sette seg inn i det. Spillet er en mixs av Game of Thrones, Risk og Civ.

Lenke til kommentar

Hei hyggelige spillaksepterende gamerkjæreste!

Som du ser, vegrer de fleste seg for å komme med en spillanbefaling. Det skyldes at et "bra spill" ikke nødvendigvis er et bra spill. Spillere er svært forskjellige i sine preferanser. Det noen synes er helt fantastisk, synes andre er fullstendig uinteressant eller dørgende kjedelig. Noen synes det er fabelaktig å spille offline, uten å trenge å forholde seg til andre mennesker, mens andre må ha noen nybegynnere å eie.

Basert på det lille vi vet, gjennom ditt innlegg, om din kjære, blir det derfor veldig vanskelig å komme med en anbefaling som man kan forvente at han vil like. En har foreslått Crusader Kings II, som er et strålende spill, men det er også et spill som ikke er veldig lett å lære, og som er såpass spesielt at veldig mange nok ikke vil like det.

Hvis du synes gavekort er kjedelig og du vil kjøpe et spill, kan du jo prøve deg på et litt rimelig og anderledes, som har blitt tatt godt imot av kritikere, som eksempelvis Rogue Legacy eller Monaco: What's yours is mine. Slike billigere spill er en mindre risiko, da de er billigere, og de kommer gjerne med noe mindre forventninger og med nytt, kreativt gameplay.

Lenke til kommentar

Ser at folk liker ulike spill :) Han likte mass effect 1 og Portal 2 i tillegg til de jeg nevnte. Er ganske sikker på at han er typen til å like et bredt spekter av spill :) Hvis det betyr noe er han 26 år. Får se hva jeg går for, gavekort er jo supert siden det er salg :)

Spendon er forøvrig den dårligste gaven jeg personlig kunne tenke meg å få av kjæresten :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...