Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinvare som ikkje vill fungere. USB Mass Storage. 2.0TB.

Anbefalte innlegg

Eg har problemer med og få min USB mass storage driver til og fungere.

USB Leding: Den fungerer fint. ( 0.3 USB ). Blå ledning.

USB inngang Blå: Fungerer heilt fint, med at den kommer opp på skjermen.

Eg fekk ikkje gjort så mye med drivaren med tanke på at de eg kjøpte den hoss var ikkje villige til å ta hånd om følgende skade påført drivaren.

Men den holder seg oppdatert og har god funskjon med pc'en det er bare den delen ved at den ikkje vil åpne seg på grun av feilkode som er vist på bilete nedenfor.

Kan eg få eventuelt hjelp med dette?

Eg høyre også at når eg plugger inn drivaren så lager den noen " hakkete klikke" lyder som gjentar seg kvar gang eg kobler drivaren til, men så stopper klikkinga etter eit lite minutt.

Dersom disken er skadet. Hva kan eg eventuelt gjere for og få overført filene på disken uten og måtte betale mangen tusen for og få det overført?

Er det noe ein kan gjere sjølv?

Hva må til for at ein skal klare det?

Eg har ein del verdifulle minner I disken eg gjerne har lyst til og få tilbake.

Og hva kan eg gjere for og unngå sånne skader?

Kan det ha blitt på ført ved fabrikkfeil?

Eller at eg har mistet driveren på gulvet, med eit uhel? ( Har skjedd ein gang, men var ikkje lange turen fra senga & ned på gulvet)

Eller at eg har dratt ut koblinga menst drivaren var aktiv?

Det er kun dei alternativa eg har som virker ganske logisk for meg.

Nettsiden som er skrevet på baksiden av disken dersom det skulle være nødvendig.

"Klikk her"

post-310572-0-27762500-1373359711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det lenge siden du kjøpte denne? Western Digital har 2 års fabrikkgaranti på diskene, så om den ikke er eldre enn det kan du kreve ny fra butikken som solgte den til deg (med mindre fallet fra senga lagde hakk/store riper i disken). Fallet kan være årsaken til at du har problemer med den.

Lenke til kommentar

Er det lenge siden du kjøpte denne? Western Digital har 2 års fabrikkgaranti på diskene, så om den ikke er eldre enn det kan du kreve ny fra butikken som solgte den til deg (med mindre fallet fra senga lagde hakk/store riper i disken). Fallet kan være årsaken til at du har problemer med den.

Fallet var ikkje meir enn noen få centimeter fra senga. Så den fekk ikkje så hardt fall.

Eg trur ikkje det er feilen for eg har sendt den inn på gransking ein gang.

Eg har hatt disken ganske lenge. Meir en 2 år siden no. Så den sjangsen har eg tapt alt.

Diske fungerte fint etter det fallet I gulvet, det var I ettertid at disken ikkje ville fungere, Å det skjønner eg ikkje hvorfor.

Ja, det er mye du kan gjøre med det.

… eller rettere sagt, det går an å gjøre mye med det.

Gode tips til kva ein kan gjere med sånt?

Eg vil helst ha filene mine ellers bryr eg meg ikkje om disken lenger. Så lenge eg får innholdet.

Har liksom heile arbeidet mitt I den disken, uten det så blir alt for mye arbeid tapt.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å skaffe en lik ekstern harddisk, og så åpne dem og bytte plass på diskene, da får du en ny usb til sata adapter, i tilfelle denne er ødelagt.

Om ikke dette fungerer blir det fort langt mer kostbart å prøve å redde ut noe.

Lenke til kommentar

Noen av disse wd ekstern elements diskene er satt sammen med to disker internt i proprietært wd raid-0.

Eksempel her "kan" det godt være to 1tb disker internt satt i raid-0 stripe ala wd.

Blir svært vanskelig å hente data fra de da om kabinettet med kontrolleren er defekt. Om man har tenkt å sette de internt i en pc.

Er det kun wd sata <-> usb konvertering internt i boksen med singel hdd er det verdt å kople den internt i en pc .

Men da sier man farvel til garanti/reklamasjon selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Noen av disse wd ekstern elements diskene er satt sammen med to disker internt i proprietært wd raid-0.

Eksempel her "kan" det godt være to 1tb disker internt satt i raid-0 stripe ala wd.

Blir svært vanskelig å hente data fra de da om kabinettet med kontrolleren er defekt. Om man har tenkt å sette de internt i en pc.

Er det kun wd sata <-> usb konvertering internt i boksen med singel hdd er det verdt å kople den internt i en pc .

Men da sier man farvel til garanti/reklamasjon selvfølgelig.

Noe som var grunnen til at jeg anbefalte å kjøpe en lik identisk ekstern harddisk og bytte plass på selve diskene.

Lenke til kommentar

@KanFikseDet

Som Flimzes allerede har nevnt trengs det mer informasjon om disken din.

Se om du finner noe som heter P/N, skal stå på en liten etikett.

Med P/N burde man klare å finne ut om den har singel eller dobble disker.

Beklager det hadde eg gløymt!

Eg legger ut noen bilder som viser hele disken så vi har alt vist frem slik at hva det enn måtte være og spør etter så er det bare og se på bildene.

post-310572-0-64577500-1373668068_thumb.jpg

post-310572-0-78395100-1373668078_thumb.jpg

post-310572-0-99451500-1373668088_thumb.jpg

post-310572-0-88094400-1373668102_thumb.jpg

Lenke til kommentar

g4rs.gif

Løsne skruene som vist på bildet. Skal/bør være 2 på andre siden. Når skruene er løsnet drar du disken _forsiktig_ ut av kontakten (den med rød ring rundt) å deretter skrur du alle 4 skruer helt ut. Sett så disken i en datamaskin å se om den klarer å lete opp disken inne på Datamaskin (ikonet på skrivebordet, evnt start -> datamaskin). Om den ikke vises kan du åpne diskbehandling å se om den vises der

Diskbehandling åpner du slik:

Start - Høyreklikk på Datamaskin - > Behandle -> Diskbehandling (kanskje du må klikke på Lagringsplass)

Edit: Glemte bildet

Endret av TactricitaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...