Bjerknez Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Sikkert ikke noe nyhet dette, men jeg har laget meg, samt bestillt (og mottatt) to forskjellige visittkort for å fremstå mer profesjonelt når jeg er ute og driver med gatefoto. Det ene visittkortet inneholder informasjon om hvor evt. "ofre" for min knipsing kan se bildene, og det andre visittkortet er egentlig til meg selv for å notere meg kamera/bildenr. samt adresse på de som vil ha en kopi av bildet på mail og eller utskrift. Kortene har trykk på både frem og bakside, og her er det første kortet: Fremside Bakside Kort nr. 2: Fremside Bakside Som sagt, ikke noe nytt dette, men bare en liten ide til dere som kanskje driver med noe av det samme Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Det å ha egne kort for å notere "modell"-info var ikke dumt. Jeg vet at det er en del som alltid har en liten notisbok med til slike ting. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 Nei, jeg tror ikke dette er så dumt Andre ville sikkert gjort det annerledes, men det er nå uansett slik jeg har valgt å gjøre det Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Dette syns jeg var en smart måte å gjøre det på Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Flere gatefotografer kjører "til gjengjeld for at jeg får ta bilde av deg så sender jeg deg et gratis print" som "vederlag" for de som er på bildene. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) ser snedig ut, men burde det ikke også inneholdt noe der den som avbildes "kvitterer" på samtykke til bruk/salg, all den tid du legger ut bilder for salg på hjemmesida di?, jfr. Åvl 45c, 1. ledd Endret 9. juli 2013 av Nelson09 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 ser snedig ut, men burde det ikke også inneholdt noe der den som avbildes "kvitterer" på samtykke til bruk/salg, all den tid du legger ut bilder for salg på hjemmesida di?, jfr. Åvl 45c, 1. ledd Jeg synes det blir for mye når man skal ha med noe slikt på et visittkort med dårlig nok plass fra før egentlig. Dette har jeg forøvrig skrevet på hjemmesiden min og bestiller dem bilder eller jeg sender dem et gratis, så følger reglene med mailen etc. Er uansett ikke redd for å bli millionær på dette, så det går nok bra, hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå