reborn92 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Hei. Eg har ett problem med pcen der at eg ikke finner SSDen som OS ligger på. I går byttet eg hovedkortet og CPUen. Eg formaterte min SSD og installerte win7. Alt funket knirkefint. Brukte pcen noen timer før eg hoppet til køys. PCen min bruker å stå på om natten så nesten morgen hadde den gått i dvalemodus siden eg glemte å skru dette av i windows. Nå når eg starter pcen finner han ikke SSDen med OS. Sjekket i BIOS og eg finner den heller ikke der. Han finner alle de andre haddisken og SSDene mine da. Hovedkort : MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 CPU : Intel Core i7 4770k SSD : Corsair SSD Force Series F120, 120GB Noen ideer ? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Nei si det du. Er ikke force serie fra corsair lit bobbob. http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=95674 Har du powercycled ssden (tatt av og på strømkabelen på den > 1min) Endret 9. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
reborn92 Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 ja, det har eg gjort. hjalp ikke stort det Lenke til kommentar
reborn92 Skrevet 10. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2013 merkelig SSD. Eg installerte OS på min andre SSD av samme type. Etter at det var gjort så finner eg SSDen eg hadde problem med i windows, men eg finner den fortsatt ikke i BIOS. Rart Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Først, kjør clear CMOS. Hvis det ikke hjelper, prøv å resette BIOSen og se om den dukker opp da. Hvis det ikke hjelper, test SSDen på en annen maskin og se om den dukker opp der, hvis ikke, så er det noe gale med SSDen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå