Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkohol og kalk

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er det noen som vet om det er farlig å drikke alkohol, mens man tar kalktabletter ved siden av? Altså at man drikker vin f.eks en fredagskveld, og tar kalktabletter et døgn senere.

Jeg er ingen pillemisbruker og drikker sjeldent og lite alkohol, men lurer fordi jeg har slitt med hodepine i flere dager etter at jeg gjorde det. Selvfølgelig kan det være en annen forklaring, men er redd for skader. Er relativt ung (18 år). Anonym poster: 150d22e961cb7e2a7d8dda6251732ab7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tar du kalk i en alder av 18 år ?

Kalk bør alltid balanseres med magnesium og tas sammen med D-vitaminer og K2 for å minimere problemer.

For lite magnesium kan gi hodepine, og kalk fungerer "motsatt" av magnsium i kroppen. Tar du kalk uten nok magnsium gjør du i praksis ubalansen større.

Du kan ta en god dose magnesium og se om hodepinen slipper. SHIFT sin som de har på helsekost er meget bra og lettopptakelig om du har problemer. 600 mg er en grei dose på kvelden. Ellers kan du prøve Floradix Magnesium mixur eller et annet tilskudd.

Lenke til kommentar

Hvorfor tar du kalk i en alder av 18 år ?

Kalk bør alltid balanseres med magnesium og tas sammen med D-vitaminer og K2 for å minimere problemer.

For lite magnesium kan gi hodepine, og kalk fungerer "motsatt" av magnsium i kroppen. Tar du kalk uten nok magnsium gjør du i praksis ubalansen større.

Du kan ta en god dose magnesium og se om hodepinen slipper. SHIFT sin som de har på helsekost er meget bra og lettopptakelig om du har problemer. 600 mg er en grei dose på kvelden. Ellers kan du prøve Floradix Magnesium mixur eller et annet tilskudd.

Takk for tips om magnesium. :) Har nettopp blitt 18, så det er siste runde med kalk før jeg er ferdig med det, så det er grunnen til at jeg tar det. Men er alkohol og kalk dårlig kombinasjon og farlig for kropp/hjerne? Anonym poster: 150d22e961cb7e2a7d8dda6251732ab7

Lenke til kommentar

Mener du kalk, som i kalsium?

Går selv på Calcigran Forte, som er eit legemiddel med kalsium og vitamin-D. Det skal ikkje være noen interaksjoner mellom å brukke dette, med alkohol ivertfall. Står ivertfall ikkje noko i pakningsvedlegget :)

Lenke til kommentar

Kalk? Kan man spise kalk? Er du han som spiser stein i Askeladden og de gode hjelperne?

"Da han hadde seilt et stykke, kom han til en lang, mager fant som lå bortmed et berg og åt gråstein. "Hva er du for en kar, som ligger her og eter gråstein?" sa Askeladden.

Jo, han var så kjøttsulten at han aldri kunne få metta si, derfor var han nødt til å ete gråstein, sa han, og så ba han om han kunne få lov til åvære med på skipet.

"Ja, vil du være med, så stig på," sa Askeladden.

Ja, det ville han, og så tok han med noen store gråsteiner til niste."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...