Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannlege dekning - Har periodonitt -

Oran

Anbefalte innlegg

Hei, har akuratt värt hos legen of fått vite at jag har periodonitt, tannlegen i Sverige. Kostet med 700kr å sjekke det. Jag har en Ekström type og det vil koste meg mye framover, med mindre jeg vil miste alle tennene mine etter sinnsykt mengde med smerter.

Det jeg lurer på er tannlege dekning og hvordan jeg skal gå. Skal ringe en tannlege imorgen og spørre rundt litt for hjelp. Tenke jeg kunne spørre her også, er så mange her som kan mye og har sikkert gode tips.

Her er en nettside som jeg lese på som sier at jeg kan få seg dekket om tannlege klinikken følger HELFO. http://helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/sider/tannlege.aspx#.UdrS4qYazCQ

Har ingen forsikring eller noe av den duren. Vêt bare at 2 av mine tenner faller av garantert, og om et par måneder er det 2 til som faller etter se 2 første. Deretter forsetter kjøttet å råtne til alle tennene ikke lenger holder.

Takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det får du desverre ikke noe støtte til i Norge. Tannlege må dekkes selv. Min Mors venninne var nettopp i Ungarn og fikk satt inn nye tenner i overkjeven der.(Hun hadde også periodonitt.) Først dro hun dit og trakk resterende tenner,så på ny visitt og satt inn plugger. Hun betalte litt under 100.000,- I Norge er det nesten det dobbelte :(

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om HELFO før. Spør derfor ang dekning og det rundt hele greia. Greit å høre hva folk har å si. HELFO høres ut som LO, masse bra ting men er en masse regler. Medlemskap, arbeidsgiver piss og greier osv. Driver og leter og leser ang dette, ville bare sette opp et tema og se hva som kan bli sagt.

Lenke til kommentar

Det får du desverre ikke noe støtte til i Norge. Tannlege må dekkes selv. Min Mors venninne var nettopp i Ungarn og fikk satt inn nye tenner i overkjeven der.(Hun hadde også periodonitt.) Først dro hun dit og trakk resterende tenner,så på ny visitt og satt inn plugger. Hun betalte litt under 100.000,- I Norge er det nesten det dobbelte :(

Jo det dekkes. Kilde: http://helfo.no/helsepersonell/tannlege-og-tannpleier/Sider/periodontitttannkjottsykdom.aspx#.Udsdx9NVK-E

Har aldri hørt om HELFO før. Spør derfor ang dekning og det rundt hele greia. Greit å høre hva folk har å si. HELFO høres ut som LO, masse bra ting men er en masse regler. Medlemskap, arbeidsgiver piss og greier osv. Driver og leter og leser ang dette, ville bare sette opp et tema og se hva som kan bli sagt.

HELFO er helseøkonomiforvaltningen, de styrer med folketrygden. Altså en del av det offentlige, noe helt annet enn LO. Du har sikkert hørt om frikort? - De er det HELFO som har ansvar for å sende ut. Det er så enkelt som at du må bare komme deg til en offentlig tannlege (en som har avtale med det offentlige, ikke en full privat) så får du dekt det. Er ikke komplisert i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...