Gå til innhold

Venstres troverdighet personvernspørsmål

Anbefalte innlegg

Nei hallo, nå får du gi deg. Skal du ikke beskylde meg for å være enig med Hitler i samme slengen?

Nei. Jeg er heller ikke blant dem som mener at FrP er et brunt parti....

Jeg er 100% for et tolerant samfunn, så det er ikke meg du skal være redd for. Problemet er at i en del kulturer er ikke toleranse noe særlig utbredt, så da sier jeg glatt "nei takk" til import av "ukultur" og intoleranse.

Det er jeg også. Men det er ikke et merke i panna på alle de som er intolerante, slik at det er lett å sile dem ut heller... Dessuten kan de bli mer liberale over tid. Altså etter de har bodd i norske samfunnet en lang stund. Og barna som vokser opp i norge, vil jo selvsagt bli mer liberale enn sine foreldre, osv osv. Så dette er slik jeg ser det bare et problem med en gang de kommer hit og kanskje helt til den generasjonen skiftes ut med en ny.... Toleranse er noe man lærer seg etterhvert, dersom man kommer fra et samfunn der det er vanlig å tenke intolerant osv... De må rett og slett bo her en stund for at de skal lære seg å sette større pris på vårt system enn det de kom fra....

Rart er det uansett at noen flykter hit, men vil ha det samme her som det de har der de flykter fra... Merkelig. Men jeg tror det er ytterst få....

Toleranse for intoleranse er helt absurd! Skal vi omfavne alle kulturer, uavhengig av hvilke verdier de har?

For å ta et utdrag fra Venstres nettideer:

1. Det må stilles krav til de som vil bosette seg i Norge.

2. Tilbudet om språk- og samfunnsopplæring må styrkes.

3. Vi skal ikke tolerere intoleranse, kvinneundertrykking og manglende respekt for Norges lover.

Kilde:

http://www.venstre.no/agder/arendal/artikkel/6102

Hvordan kan du "tolerere" at noen ønsker å steine noen fordi de er homofile f.eks?

Det skal ikke tolereres! Men tror du ærlig talt at det bare er FrP som er i mot dette? Eller som ikke tolererer dette? Vel, da tar du feil. :)

For å ta meg personlig, så hater jeg islam som pesten som ateist. Jeg missliker også kristendommen sterkt også... Men jeg tror ikke isolasjon er veien å gå...

Og jeg har enda ikke klart å få noen til å vise konkret hvor det er Norge har forpliktet seg så voldsomt, samtidig som vi visstnok skal være dårlige på å følge opp...

Det må da være mulig å få en konkret "forpliktelse"?

Det er noen nyheter om du søker: "Innvandring + internasjonale konvensjoner" eller liknende... Det var på nyhetene. Der amnesty eller en annen organisasjon sa at norsk innvandringspolitikk er skåret inn til beinet, og at det er uansvarlig å føre en strengere politikk enn dagens... Så vi er nok langt i fra så milde/liberale som det du skal ha det til. Du kan jo komme med statistikker som viser at vi er et slepphendt land der vi slipper inn alt som er helt hodeløst...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at man skal hjelpe folk som trenger hjelp, men hvor går grensen til de som ikke trenger hjelp?

De som ikke trenger hjelp skal selvsagt få avslag på asylsøknaden sin. Om de virklig vil hit, så må de søke om arbeid (arbeidsinvandring), slik at de er med i verdiskapningen i landet...

Det er en slippery slope og du må nesten sette grensen en plass. Vi kan ikke invitere alle som ikke er like priviligerte som oss til å bo her.

Jeg er jo enig i det... Jeg har jo sagt jeg ikke er for fri innvandring, slik FrPs sandberg sa, og som han påstod partiet alltid har vært.... Det blir mer innvandring med FrP, grunnet deres økte oljepengebruk, så det er noen inkonsekvenser der også =P

Trenger man hjelp om man flytter fra fattigdom?

Nei. Da er det andre tiltak som hjelper bedre enn at de kommer hit...

I så fall, hvor går grensen?

De som er forfulgt, og eller står i livsvare. Står i fare for å bli drept om de ikke får asyl...

Det er utrolig kjedelig for den som havner rett over grensen, f.eks fattige fra Romania for å ta et eksempel.

Kan du konkretisere litt? Det er det som er litt av problemet i dag; alle vil hjelpe men ingen vil sette grenser. Jeg forstår det godt, men noen må ta rollen som "bad cop" og, eller så har vi plutselig fem milliarder munner å mette i Norge...

Håper jeg har oppklart litt hva jeg mener ;)
Lenke til kommentar

Det er jeg også. Men det er ikke et merke i panna på alle de som er intolerante, slik at det er lett å sile dem ut heller...

...

Du kan jo komme med statistikker som viser at vi er et slepphendt land der vi slipper inn alt som er helt hodeløst...

1. Nei, det er det ikke, men av innvandrere til Norge skiller muslimer seg kraftig ut, både i forhold til ekstreme meninger og fantasier om å kontrollere andres friheter, og i å dyrke sin egen identitet som muslim til det absurde. Jeg synes det er merkelig at så mange andre kulturer pent klarer å passe inn. Skylden er jammen ikke bare vår :) Jeg var og solte meg nedenfor kunsthøyskolen for noen dager siden, og i den ene parken var det "vestlige" som grillet og solte seg, og på den andre siden av elva satt jenter tildekket fra topp til tå som ikke akkurat inviterer til noe samtale. Jeg hadde gjerne slått av en samtale med en av dem om det falt seg naturlig, men de dyrker frem alle forskjellene på oss.

Hvis du leser debatter der f.eks tildekking blir debattert ser du også denne dyrkingen av forskjellene.

Muslimer starter VELDIG ofte med typen "As-salam alaykum, søster/bror!" samtidig som du ikke trenger å lete lenge etter uttrykk som "kuffar" (veldig negativt ladet ord for "vantro") brukt om oss "poteter". Dette er klassisk eksempel på inngruppe og utgruppe, og det motsatte av integrering.

Jeg sier ikke at alle muslimer er slik, langt derifra, men et skremmende antall har ingen kontakt med nordmenn. Jeg hadde en eks en gang hvor hun var halvt thai. Det var en helt annen kultur, og samtlige var utrolig hyggelige og åpne. De dyrker ikke forskjeller, men tar vare på sine skikker. Det er noe helt annet.

2.

Jeg linket jo akkurat til en statistikk hvor Norge var på førsteplass i Europa med 9.4 innvandrere per 1000 innbyggere. Se noen poster tilbake!

http://www.hegnar.no...ticle725638.ece

http://www.rights.no...-om-eos-avtalen

http://www.hegnar.no/okonomi/article728361.ece

Her fant jeg tilfeldigvis et par artikler. Det er du som påstår at vi bryter avtaler, men du har enda ikke klart å finne et konkret eksempel på en slik avtale?

Edit:

Jeg glemte en ting; jeg ser at du satte en klar grense. Mennesker som blir politisk forfulgt eller er i fare for å bli drept. Jeg er helt enig i dette.

Det største problemet med dagens system er de absurde rettighetene om man er "papirløs", altså saboterer for staten. Systemet burde vært slik at man da måtte forklare hvem man er, hvorfor man ønsker asyl, og hvem man søker asyl fra. Vi kunne betalt nærmeste trygge land en million for hver asylsøker fra Afrika de tar på seg ansvaret for. Hadde dette blitt gjennomført hadde vi sett en endring så å si over natten i antallet "papirløse". Gevinsten ved å lure systemet i dag er rett og slett enorm...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å gå for en ny redigering; men her kommer et nytt innlegg som gjelder arbeidsinnvandring.

Som nevnt har vi noe å lære fra drittland som Saudi-Arabia, Emiratene og Qatar. Når jeg sier "noe" mener jeg at vi ikke nødvendigvis skal gi fra oss alle rettigheter.

Et tenkt system er som følger:

Norge vil bygge høyhastighetsjernbane og legger det ut på anbud. Et eller annet konkurstruet spansk entreprenørfirma får oppdraget, og vi krever at arbeiderne får godt betalt og ordnede vilkår. Samtidig forplikter de seg til å ikke bruke norske underleverandører, slik at norsk økonomi ikke tar skade av en økede bruke av oljepenger. På den måten hjelper vi folk i et kriserammet europa som nå står uten arbeid og muligheter, samtidig som vi får nødvendig infrastruktur. Det er akkurat nå at europa trenger en økonomisk innsprøytning for å opprettholde veksten, og så lenge vi ikke forplikter oss til annet enn å utbetale pensjon til entreprenør som må betales inn i spania, så har vi en vinn-vinn situasjon uten at det blir en gullgruve å reise til norge for å søke økonomisk lykke.

Når det er sagt ønsker jeg kke slike tilstander som vi ser i f.eks Dubai, der lutfattige slaver kaster seg ut fra skyskrapere for å slippe unna slaveriet. Ingen skal bli utnyttet, men vi må ta hensyn til at de er store økonomiske forskjeller i europa. Det er nok å ta av; veiene i Norge er en skam, og når jeg ser hva andre , langt fattigere land klarer å få til kan jeg ikke annet enn å mistenke politikerne for å være evneveike.

Lenke til kommentar

Og en liten artikkel til om innvandring

Alt her er fra SSB sine egne tall, men det er også grunn til å anta at de enten ikke er helt kompetente, eller har en form for agenda. La meg utdype:

Høy­al­ter­na­ti­vet har lig­get nær­mest den fak­tiske befolk­nings­veks­ten de siste årene, dvs. fak­tisk litt lavere, og er der­med det som best viser de lang­sik­tige kon­se­kven­sene av dagens befolk­nings­ut­vik­ling. Gjen­nom­snitt­lig befolk­nings­vekst pr. år i høy­al­ter­na­ti­vet er 19 % lavere enn den fak­tiske gjen­nom­snitt­lige befolk­nings­veks­ten i Norge fra 2007-2010 (1,05 % mot 1,25 %). Den gjen­nom­snitt­lige netto­inn­vand­rin­gen i høy­al­ter­na­ti­vet er 21 % lavere enn den fak­tiske netto­inn­vand­rin­gen fra 2007-2010 (33 647 mot 40 995 per­soner pr. år)

med-etterkommere.jpg

Her er en graf der man har sett på "høyalternativet" til SSB, som erfaringsmessig har vært for lavt i forhold til den faktiske innvandringen. Gang på gang. Enten evner de ikke å lære av sine feil, eller så bruker de ELENDIGE modeller. Sist gang bommet de med over 21% i sitt "høyalternativ. Det er all grunn til å være skeptisk til deres metodikk.

Jeg anbefaler å lese hele artikkelen, og så eventuelt komme tilbake med motargumenter. Jeg blir IKKE overrasket om SSB sin "jammen NESTE år snur trenden totalt" nok en gang viser seg å være feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...