Gå til innhold

Gode kjøreskoler/lærere i Bergen

24erBest

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet hvilke kjøreskoler som er best, (evt. navnet på noen kjærelærere) og er det noen kjøreskoler jeg må styre unna, som har høy strykprosent? Jeg synes det er fryktelig vanskelig å velge en trafikkskole, det er så mange..!

Takk takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte en kjørelærer som het Ola Midtun, gjennom en skole som heter Harald Skjold. Ligger på Nesttun. Prøvde å søke litt rundt nå, vet ikke om Ola Midtun fortsatt holder til der, 3 år siden jeg tok lappen. Kan anbefale han, jeg syns han var flink. Har også i ettertid fått høre fra sensorer på diverse oppkjøringer at elevene som kommer fra han ofte er dyktige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Brukte selv Rogstad - var fornøyd med ham, men det irriterte meg litt at han ikke hentet/leverte på VGS, slik som andre kjørelærere. Han ville starte/avslutte timene på bestemte steder, for "å spare din tid". Så jeg måtte busse rundt som en idiot for å komme til timene.

Lenke til kommentar

Ikke bruk MAX trafikkskole. En venninne av meg brukte de, ble lovt at hun skulle bli ferdig i god tid før bursdagen sin, og to uker etter bursdagen hadde hun ennå ikke kjørt opp. Hun byttet trafikkskole og fikk timer med en gang så hun skulle bli fort ferdig, og da fikk hun kjørt opp relativt fort.

Ikke flink å planlegge kjøretimene. Har også andre venner som brukte samme trafikkskole uten å være helt fornøyd. Flink lærer var det visstnok, dog.

Endret av -Bård
Lenke til kommentar

Jeg begynte med kjøretimer når jeg fyllte 16, og hadde de jevnt og sporadisk til jeg fyllte 18, hadde oppkjøring 2 mnd etter jeg ble 18.

Jeg brukte kanskje litt lengre tid og mer kjøretid en enkelte andre, men om det var jeg som var treg da eller Ola som var ekstra forsiktig vet jeg ikke :p

Lenke til kommentar

Vel, det er bedre å bruke god tid og bli en god sjåfør som består oppkjøring med glans, enn å haste igjennom det :) Jeg angrer ikke i det heletatt nå, og blir litt skuffet når jeg ser folk som jeg ikke føler hører hjemme på veien, men allikevel har lappen..

Lenke til kommentar

Jeg begynte noen dager etter jeg ble 16 hos lærer, og kjørte til dagen før jeg ble 17. Nå mangler bare en liten kjøretime med faglig lærer på skolen, en snarlig teoritentamen, en dispensasjonssøknad hos fylkeslegen og oppkjøring igjen. Forhåpentligvis går det greit hos fylkesmannen - viss det går gjennom så er det oppkjøring om ganske nøyaktig tre måneder :)

Lenke til kommentar

Jeg begynte noen dager etter jeg ble 16 hos lærer, og kjørte til dagen før jeg ble 17. Nå mangler bare en liten kjøretime med faglig lærer på skolen, en snarlig teoritentamen, en dispensasjonssøknad hos fylkeslegen og oppkjøring igjen. Forhåpentligvis går det greit hos fylkesmannen - viss det går gjennom så er det oppkjøring om ganske nøyaktig tre måneder :)

Så bra! Lykke til :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Anbefaler Stig Berentsen trafikkskole om du skal ta tungsykkellappen. Men altså, de kan sikkert bil også, dyktige folk.

For bil anbefaler jeg soleklart Bergen Bil & MC i Kong Oscars gate. Kjempehyggelig og relativt ung liten gjeng (30 år +/-), mye humor og mye dyktighet. Veldig flinke til å lære bort, og man rett og slett koser seg. Ville ikke at opplæringen skulle ta slutt. Ekstremt fine biler (type dyre, BMW etc) har de også. Kjørelæreren min het Øystein.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser nå at det er gammel tråd men kan være greit for andre å lese:

Ser Førerkortsentralen / Bjoarvik blir anbefalt. De vil ikke jeg anbefale.

Først kjørte jeg med Førerkortsentralen selv og hadde en hyggelig lærer, men plutselig fikk jeg telefon om at jeg skulle begynne å kjøre hos Bjoarvik. Dette endte med at jeg kjørte i en 2005/06 modell BMW med clutchsystem som ikke er å anbefale til oppkjøring/ta sertifikat, i tillegg virket det som om fyren bare ville ha penger da han ville bruke flere dobbeltimer KUN på skilting. Han ga også svært lite positive tilbakemeldinger og hadde negativ tone. Som en sjenert person kvidde jeg meg til å kjøre meg han. Gjorde jeg noe feil var det helvete løs.

Skiftet over til Nesttun Trafikkskole og sa jeg ville kjøre med Kenneth. En kompis og fetteren hans har brukt han og hørte han skulle være meget god lærer. Dette viste seg å være sant. Han er veldig hyggelig, flink til å forklare og lære fra seg og ikke gammel person. Ga positive tilbakemeldinger og hva jeg skulle endre på. Jeg brukte rundt 10 dobbeltimer hos han, men det var vel verdt det. Det gikk en del timer på terping. Han bestilte oppkjøring når jeg nesten var ferdig og var kjapp med det.

Jeg besto, med kun positive merknader og ikke en eneste negativ merknad. Jeg anbefaler han virkelig.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...