Gå til innhold

Bløte kattefor?


Anbefalte innlegg

Så har det seg slik at kattungene nærmer seg tiden de skal begynne å spise. Selvsagt så vil ikke mamma kjøpe mat de kan spise fordi det er så himla dyrt med kvalitetfor for kattunger og vil heller ikke kjøpe kattesand uten stor eklumper fordi hun mener jeg overdriver når jeg sier at kattunger smaker på masse rart og kan kveles av den... Mamma har kjøpt noe kattunge for, men for 8 uker og en annen for 4 måneder, å herregud så vanskelig det måtte være for henne!!

 

Så jeg lurer på hvordan man bløter opp kattefor, evt. hvor mye vann og hvor lenge det skal stå osv. Har jo ikke noe annet valg når hun kjøper for store biter for dem.. De er 4 uker nå. Er da rundt da de kanskje begynner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja men disse er 4 uker gamle? friskies ser ut til å være for eldre kattunger...

jeg er mest ute etter hvor masse vann det skal være for så og så mye gram så det ikek blir for utvannet når man bløter det, og gjerne om det skal være kokende vann eller ikke :)

Endret av Inannom
Lenke til kommentar

Ikke varm det. Katter liker ikke spesielt varm mat. Ungene skal forsette å die litt til, men de kommer til å bli nektet melk oftere og oftere. Da må man rett og slett kjøpe for til kattunger for at de skal kunne lære seg å spise dette. Helst ikke oppbløtet for, de burde bli vandt til å tygge maten sin og det å tygge på tørrfor hjelper også på tannhelsen deres. Hvis moren din ikke gidder kjøpe kvalitetsfor så får du be henne kjøpe friskies på butikken, selv om det faktisk ikke på noen måte er billigere å fø dem på billig kattemat. Katten vil drite mer og spise enda mer for å få i seg nok næring, så man sparer NADA på å skippe på kvalitetsfor.

 

Edit: Man bruker faktisk MER hvis man forer dem med billigfor, før brukte jeg 200 kr uken da jeg kjøpe butikkfor, nå bruker jeg 400 kr på to MÅNEDER. Det å gi dem ordentlig for vil også minske risiko for forskjellige plager de vil få senere som følge av en diett på basicly drittmat.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...