Gå til innhold

Hjelp med IP Board / IP Content, legge til en blokk.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har seg sånn at jeg for første gang skal prøve meg på en hjemmeside + forum via IPS, og en "addon" jeg vil ha på hovedsiden (IP Content), er denne:

http://community.inv...rticles-slider/

Har fått lastet opp de nødvendige filene i oublic_html (riktig?), også skal jeg nå sette inn noen koder i templaten jeg bruker, men skjønner ikke hvor jeg skal sette inn dem?

Det er da disse stegene jeg trenger å få inn med t-skje.

Step 3: include jQuery files

In order for the sliding effect to take place, you'll need to include the following right before the </head> tag of every page/template where you want to put your login box in:

<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.6.1/jquery.min.js"></script>
<script src="{parse block="ipcontent_files"}/assets/jquery.nivo.slider.pack.js"></script>

that of course if you don't have jQuery already included. If you're not sure, ASK!

There is also a two test pages included with this mod that you can use as a start point to create your own pages/templates.

You will alson need to include the stylesheets that defines the look of the slider. So again, include the following preferrabely before the above jQuery Files.

<link rel="stylesheet" href="{parse block="ipcontent_files"}/assets/themes/orman/orman.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="{parse block="ipcontent_files"}/assets/nivo-slider.css" type="text/css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="{parse block="ipcontent_files"}/assets/style.css" type="text/css" media="screen" />

there are three different themes with this slider: default, orman and pascal. I'm using orman. If you want to change it, then simply change orman/orman.css in the first link above to, say, pascal/pascal.css and then open the block from IP.content block page and change: class="slider-wrapper theme-orman" found in the first line of code to: class="slider-wrapper theme-pascal". That should change the style for you.

Step 4: include the block

To include the block in your pages/templates, use:

{parse block="Enkidu3DImageSlider"}

in your page/template. Again, refer to the test page to see an example.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...