Gå til innhold

trenger tips til redigering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til Photoshop 7, så jeg vet ikke hvilke verktøy du har i den utgaven.

Men la meg først si at det du her har gitt deg i kast med, nemlig å isolere et motiv med pels eller hår, er det vanskeligste du kan gi deg i kast med :)

En annen ting er at bikkjene blir truffet av et ganske hardt lys, og dette er også noe du må tenke på i den videre redigeringen av bildet ditt.

Men som sagt, det er vanskelig å gi deg noen råd, når jeg ikke vet hvilke verktøy du har til rådighet.

Lenke til kommentar

ja ser dette med lyset. Noe jeg ofte har problemer med å ta bilder av svart/hvite hunder er at enten blir det svarte for mørkt eller så blir det lyse for lyst. Har virkelig problemer med lyset på disse type hunder. Ja tror jeg kanskje valgte litt dumt å prøve meg på motiv med pels, ser det ofte er veldig mye pirk der og pirket er vel ikke akkurat mitt store talent. :) Kjenner du til pixler som man kan bruke på nettet?

Lenke til kommentar

Nei jeg kjenner ikke til pixler.

Men nå har jeg funnet både Phoroshop 7 og pixler, så jeg skal laste dem ned og se hva jeg finner ut av dem.

Ellers er det riktig at det er vanskelig å ta bilder av dyr med svart pels. Da vil ofte bilde bli enten over eller undereksponert, og begge deler er like ille

Lenke til kommentar

Hunder med sort og hvit pels er vanskelig å eksponere riktig, det hvite blir fort utbrent, og de sorte hårene blir ofte bare en "masse", men jeg har stor respekt for at du prøver deg fram, dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med pfotoshopredigering, slik jobb har jeg verken tålmodighet eller peiling på.

Men det er jo som alt annet prøving og feiling som driver en videre, så du får stå på....håper du får hjelp av noen som kan dette.

mvh Ulv

Lenke til kommentar

Tusen takk Wasco, trenger alle tips jeg kan få. Lettlært er jeg ikke, men vil så gjerne :)

Takk for hyggelig kommentar Ulv, har nok ikke den største tålmodigheten jeg heller, men har nå bestemt for å prøve. Kan jo være nyttig og lære tålmodighet også :)

Lenke til kommentar

Min anbefaling er at du tenker igjennom muligheter til å finne bakgrunner å eksponere mot, om det er naturlige eller kunstige som du henger opp. Du har større mulighet for et godt resultat da. Tenk også dybdeskarphet i kombinasjon med avstand til bakgrunnen.

En anne ting er at svart/hvite hunder ikke bør fotograferes i direkte sollys. Overskyet eller disig vær gir best resultat.

Et eksempel på ensarted bakgrunn, liten dybdeskarphet og gråvær.

http://www.akam.no/bildekritikk/bilde/fransk-bulldog/1181174

Endret av eriknor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...