Gå til innhold

Objektiv til sportsfotografering


Anbefalte innlegg

Ønsker å ta bilder av surfing, noe som innebærer at det blir store avstander, samtidig som det er høy hastighet i bevegelsene.

 

Jeg har et Nikon D7000 speilreflekskamera, og lurer på hva slags objektiv som er gunstig å bruke til denne type fotografering?

 

Er nybegynner på området, så ser etter et OK objektiv som ikke koster skjorta.

 

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikket gjennom bilder jeg har gjort med surfere. Ser at brennvidden stort sett legger seg på 200mm som minimum og mange er opp på 400mm (70-200 + TC2.0) på min D7000. Selv da er det brukt til dels mye cropping på sluttresultatene.

 

Så avhenging av hvor mye hav og hvor mye surfer du vil ha med, så er brennvidden viktig faktor. Har du anledning til å låne med deg en 200/300mm en gang så ser du raskt hvor mye brennvidde du vil trenge.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Angående pris så vil jeg ikke over 10000.

 

Kan gjerne kjøpe noe som er lite brukt.

Noen som evt har link til en bra brukt side?

 

Testet et 150-500mm fra Sigma. Utrolig god lysstyrke og bildekvalitet. Hadde ikke råd på denne tiden, men om jeg leier ut leiligheten til foreldrene mine skal jeg nok klare det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Testet et 150-500mm fra Sigma. Utrolig god lysstyrke og bildekvalitet.

Skal være grei opp til 400mm, men lysstyrken er nok alt annet en utrolig ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke så galt opp til 500 heller. Dette er 1:1 crop tatt med en D80, Sigma 150-500 ved 500 mm, f:13:

http://www.diskusjon...ttach_id=527043

 

Bildet er ikke skarpt, så det var ikke den beste reklamen for objektivet.

 

Med 70-200mm fra Nikkon går du sikkert ikke feil. Spørsmålet er om du får nok brenvidde. Er du seriøs på dette kanskje Sigma sin 300mm F2.8 er tingen, den fungerer også flott med 1,4x konverter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...