Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som skriver på forumet her om hvordan bygge en htpc og hardware til denne, selv har jeg skrapt sammen noe gammelt ræl.

CPU: Core 2 Quad 2,4

Skjermkort: ATI 5770

Kjøling: NorthQ Siberian Tiger II

Tastatur: Cideko Wireless Air Gyro Keyboard

Software

Apps for styring

• Media Center løsning + remote i Appstore/Goggle Play

Vil helst unngå å ha en diskusjon om hva som er bedre fremfor en annen, vil helst høre erfaring og hvor mye ekstra konfig som skal til for å få en pen og brukervennlig løsning, med de forskjellige løsningene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Mediaportal, har brukt det i mange år og er kjempefornøyd med det. Det kan tilpasses i det uendelige(som du også kan med XBMC). Har innebygget Tv server som kan brukes hvis ønskelig, på de nyeste versjonene har utsendet fått en kraftig overhaling og med større tilpassingsmuligheter, støtter avspilling av BluRay uten noe ekstra dilldall(Anbefaler å installere AnyDVD i tillegg for dekryptering av platene). Konfig foregår i egne program som jeg ser på som en fordel da det ikke blir så mye å fikle på i selve Mediaportal.

Finnes flere muligheter for fjernstyring fra Smartfoner, bruker selv Ampdroid.

Fungerer som fjernkontroll og du har oversikt over all media du har, TVguide, du kan styre opptak og streame innhold fra serveren til tlf/nettbrett. Har også prøvd WMC og XBMC ved flere anledninger men havner tilbake på Mediaportal hver gang.

Er det noe du lurer på ang. MP så er det bare å spørre, skal prøve å svare hvis jeg kan :)

Lenke til kommentar

XBMC - Spiller ALT.

AnyDVD HD - For bluray støtte i XBMC

Muligens Mediamonkey, for tilgang til musikkbibliotek. Har ikke sett at XBMC er så gode på musikkdelen, om man har mange filer og mapper å bla igjennom..

Det er vel det jeg skal kjøre på min boks når den nærmer seg ferdig.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...