Gå til innhold

CPU-vifte til XP2500+


DevN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får på langt nær nok kjøling (kan man i det hele tatt få nok kjøling? :D ) med en vifte som bare flytter 62 kubikkmeter. Den jeg bruker på slk900en flytter over 60% mer (102 m3) og jeg synes den går litt varmt.

Grunnen til at "alle" anbefaler Thermaltake Smart Fan II, er at den på max kommer opp i 129 m3! At den ikke er 92 mm er ingen ulempe i så måte; 92mm'erne henger såpass langt utenfor kjøleribben på hver side at mye av luften slipper utenfor ribba.

Lenke til kommentar

Alexander i TwinMOS skrev:

i would recommend a adjustable fan to react of the temperatures of the seasons. The Thermaltake fan will fit fine. I know, that he can be loud if you give full power but you don´t have to. Also you have always the security to give it some more air. Also you can put on a 93er adjustable fan. I know that Enermax produces some. These are also very good - if not bette than the Thermaltake. So if you can find one go for Enermax adjustable 92mm fan ;-)

 

Jeg tror jeg i stedet vil gå for denne Thermaltake viften... (Ja, vet jeg ombestemmer meg mye.)

Hvis ingen har noen negative sider med denne viften, og ingen kan anbefale en 92mm vifte, som har samme egenskaper som Thermaltake viften?

 

OBS. Er litt trøtt, så dere må unnskylde skrivefeil, uforståelige setninger, o.l.

Lenke til kommentar
Hvis ingen har noen negative sider med denne viften, og ingen kan anbefale en 92mm vifte, som har samme egenskaper som Thermaltake viften?

 

Kan ikke se noen negative egenskaper. Går helt ned i 17 dB, og skyver MYE luft på full fart -- ikke mye mindre enn en Delta.

 

Lages så vidt jeg vet ikke noe helt tilsvarende i 92mm; Enermax på 92mm har mindre maks luftstrøm enn TTen på 80mm.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp en SLK-900 og en av de Thermaltake Smart fan II coolmod 80 mm viftene. Fikk igår en barton 2500+ med noe som ser ut til å være en meget god stepping..

 

Når det gjelder luftkjøling generellt, holder det med to 80mm som blåser inn framme, og en som blåser ut bak? Jeg har hørt gode ting om å ha vifte i sidedøren rett mot CPU viften, men er det et must?

Lenke til kommentar

Har selv nettopp kjøpt en SLK-947U og en 92mm 23db papst. Bråker så si ingenting. Og kjøler topp har 47'c ved full load på min xp2000@xp2400 (1933mhz) Og da har jeg ingen kabinett vifter. Kjøleren er stor, men jeg tror den passer de fleste hovedkort med 4 hull rint cpu socketen. Passer i allefall fint på mitt Abit NF-S 2.0 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...