nemoxz Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Ønsker litt input på kjøp av nytt kamera. Pris ca. 2-4000kr. Lite og kompakt så det kan være med overalt Ta greie bilder på automodus inne og ute Bortsett fra daglig bruk har jeg av interesse å drive med: Timelapse HDR Stjerne/natt foto Macro high speed(rask lukker) Er bare en amatør, men artig å drive med disse teknikkene. Har i dag et Canon Ixus 107(Med CHDK, custom firmware), som lar meg gjøre alle disse tingene, i en tvilsom kvalitet. Dette med nattfoto er jo ganske krevende, så jeg forventer ikke noe topp resultat i denne prisklassen. Hadde vært kjekt om kamerat kunne brukes mens ladekontakten/usb var plugget inn(Timelapse). Etter det jeg har lest, ser det ut til at disse kunne passe meg best: Panasonic Lumix DMC-LX7 Sony Cyber-shot DSC-RX100 Sony NEX-3N Canon PowerShot G15 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 "Lite og kompakt så det kan være med overalt" Vil du ha det i lomma, da går Sony NEX-3N ut hvis du ikke har en jakke med svære lommer. Det er bare RX100 på den lista som jeg ville hatt i lomma og det kunne også godt vært litt mindre og lettere. Sony NEX-3N er et systemkamera som kommer med et relativt lyssvakt objektiv så for å dra full nytte av den store sensoren i lite lys så trenger du ekstra objektiver. RX100 kan forsynes fra USB kontakten, de andre vet jeg ikke. RX100 har ikke innebygget timelapse eller skikkelig HDR. Makrofunksjonen er ok men ikke mer, det støtter heller ikke ekstern blits som er fint for å fryse raske bevegelser. Stort sett alt annet er det meget bra på hvis det passer i hendene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå