Jonna4 Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Vet ikke om dette er riktig tråd men la gå. Så jeg hadde låst sykkelen min og gikk inn for å kjøpe det jeg skulle når jeg kom ut satt jeg meg på sykkelen å syklet. Så kjente jeg at jeg ikke kom mye forover så forsto jeg at låsen var på. Når jeg da sykle ville ikke kjedet gå rundt når jeg satt nedover en bakke å kjedet ble bare trukket ut. Tar jeg føttene av pedalene i en bakke pedaler de videre. Så det jeg lurer på om dette er enkelt å fikse. Etter det jeg har sett så ligger det på bakhjulet problemet. Så må jeg levere den inn eller er dette noe jeg kan fikse av meg selv på en to tre? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Ingen ekspert, men det høres ut som noe har låst seg inne i navet/bosset. Er du eventyrlysten nok kan du jo prøve å skru det opp selv. Du finner fremgangsmåten her og her. Geir Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Samme skjedde med meg forleden dag. Holdt å presse de bakerste girene motsatt vei (altså som om du skulle syklet bakover). Da kom rust/skjit fri, og den kunne igjen spinne fritt. Ps: Husk den spinner naturligis bare fritt når du spinner den mot klokka (bakover). Forover så skal den stoppe, for å dra hjulet rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå