Gå til innhold

Oculus Rift - noen tanker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Oculus i hus og testet noen timer. Funker ikke helt for meg da jeg har litt redusert syn på høyre øye. Dette er ikke noe jeg legger merke til selv, men merker det godt på 3d kino og nå med oculusen. Så 3d klipp i virtual cinema blir helt galt for min del.

Sliter litt overlappende bilder. Ting som sikkert skal danne et bilde for de fleste blir 2 for meg som ligger litt galt oppå hverandre.

Ellers så er jo oppløsningen og rutenett effekten en ting som bør nevnes. Berg og dalbane demoen er kuul, men blir sjøsyk av den etter 1 runde. Settet havner vel trolig på finn.no om ikke så lenge.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Da var Oculus i hus og testet noen timer. Funker ikke helt for meg da jeg har litt redusert syn på høyre øye. Dette er ikke noe jeg legger merke til selv, men merker det godt på 3d kino og nå med oculusen. Så 3d klipp i virtual cinema blir helt galt for min del.

Sliter litt overlappende bilder. Ting som sikkert skal danne et bilde for de fleste blir 2 for meg som ligger litt galt oppå hverandre.

Ellers så er jo oppløsningen og rutenett effekten en ting som bør nevnes. Berg og dalbane demoen er kuul, men blir sjøsyk av den etter 1 runde. Settet havner vel trolig på finn.no om ikke så lenge.

Trist å høre det ettersom jeg har identisk problem som deg (redusert syn på høyre øye). Blir hele opplevelsen ødelagt altså?

Lenke til kommentar

Vil det ikke funke å gå en optiker å få linser som eliminerer dette problemet da?

Nå er dette sitatet egentlig for folk som bruker briller, men det kan jo være at det vil bli løsning på samme problem?

"While the unit won't fit over eyeglasses -- creator Palmer Luckey tells us it would put the headset too far away from the user's face -- it will have adjustable optics," Joystiq reports. "Exactly how these will be implemented hasn't been finalized, though two possibilities include binocular-like dial adjustment or special optical inserts. The only impairment that could be problematic, says Palmer, is cases of severe astigmatism, though that may be correctable via software." - Kilde

Har veldig lyst på en, men er redd for at jeg vil oppleve kvalme under spillingen. Hvor vanlig er dette egentlig?

De folkene jeg har lest om og sett på youtube som har prøvd Ocules Rift har vell største parten av de blitt lit kvalm, men samtlige påpeker at når man har brukt det en del så blir man vant til det og kvalmen er vekke.

Endret av Sakiko
Lenke til kommentar

Altså, opplevelsen er til stede den. Jeg legger ikke så godt merke til at jeg ser litt dårligere på det ene øyet, men innemellom gjør man det. Det som er værre for min del er grafikken og rutenettet. Tipper dette er 1000% kuulere med en bedre skjerm med høyere oppløsning.

Ble faktisk litt kvalm av berg og dalbane demoen. Mens en på jobben ble ikke det, han ble derimot det av den andre berg og dalbane demoen(parrot coaster). Så virker som det er litt forskjellig fra person til person.

Linsevalget har også en del og si. Jeg startet med A linsene og syns det var slitsom, B passet mye bedre for min del.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...