EinarEriksen Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Her får du mye for pengene.Test: Acer Iconia A1 Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Nå vet ikke jeg hvor mange av appene dere har installert selv, men ut ifra skjermbildet nederst på side 1 ser det ut for min del som om nettbrettet kommer med rimelig mye bloat, og det er bare én side. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Hvordan er ytelsen sammenlignet med Nexus 7? 2 Lenke til kommentar
AFF301 Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Dette er nok en del dårligere ytelses messig en nexsus 7 .tror ikke jeg ville valgt dette ,kjøp hellerr nexsus 7 med bedre ytelse og opløsning dog kun 7 tommer skjerm. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) Synd de har valgt å gå for MediaTek sin prosessor istedenfor Rockchip sin RK3188. De har tilnærmet lik pris, men RK3188 har bedre ytelse (rett over 17 000) i antutu. Hvordan er ytelsen sammenlignet med Nexus 7? Nexus 7 har en score på ca 10 000 i antutu, men Nexus 7 har bedre 3d-ytelse (spill osv) Endret 8. juli 2013 av oddi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Det går rykter om ny Nexus 7 med 1920p og Snapdragon 4pro. Den blir jo i en helt annen liga enn disse "fattigmanns-tabletene", men ikke mye forskjellig i pris. 1 Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) Her får du mye for pengene. Test: Acer Iconia A1 På side 3 multimedia skriver dere, (Mangler hdmi.)Jeg har dette nettbrettet selv, Og jeg har micro hdmi på samme side som volumkontroll, mic og sd kort skoff ligger på nettbrettet. Endret 9. juli 2013 av Tekno Brukeren Lenke til kommentar
reidarbippe Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg ser Lefdal har satt ned prisen på dette nå. Ligger på 1249,- Bør jeg fortsatt gå for Nexus 7? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Det spørs hva du prioriterer. Hvis lagringsplass (eksternt minnekort) er viktig, så er denne et godt valg. Hvis bedre skjerm (nesten 4 ganger flere pixler) og byggekvalitet er prioritet, så velg Nexus (2013 modellen). Lenke til kommentar
reidarbippe Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Det spørs hva du prioriterer. Hvis lagringsplass (eksternt minnekort) er viktig, så er denne et godt valg. Hvis bedre skjerm (nesten 4 ganger flere pixler) og byggekvalitet er prioritet, så velg Nexus (2013 modellen). Oki, takker for svar! Det er mest for spill denne er ment (skal gå til en gutt på 12år). Tror ikke lagringsplass er så viktig for spill? Den nye Nexusen er vel veldig mye dyrere? Ca 2000? Hvordan står Iconiabrettet seg mot den gamle versjonen av Nexus, og er det håp om at den går ned i pris når 2013 modellen begynner å selge? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Prisen på de gamle pleier å falle når den nye kommer ut. Når det gjelder spill, så vil nok alle de tre fungere ganske bra. Fordelen med Nexus, er at de bruker mest vanlig SOC (CPU, GPU). Dermed vil flere spill og apps ha støtte for den. Bare Nexus-navnet garanterer igrunnen at utviklere jobber for å støtte den. Her pris både på den gamle (2012) og nye (2013). http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=nexus%207 Mediatek som lager SOC for tableten i artikkelen, er store i Kina. Men de er ikke så godt støttet ennå i vesten. Sammenliging mellom de to Nexus 7 finner du her: http://www.androidauthority.com/nexus-7-2013-vs-2012-by-the-numbers-249196/ Tror faktisk prisene på de tre står greit i forhold til ytelsen. Mitt tips er å kjøpe 16GB varianten av nye Nexus 7 (1880kr). http://www.tested.com/tech/tablets/457190-testing-nexus-7-2013-performance/ Endret 15. september 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
reidarbippe Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Ok, takker for svar.Nå fikk jeg enda mer å tenke på. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Kunne skrevet noe om at skjermen har 4:3 ratio, dette er hovedgrunnen til at nettbrettet frister for min del. Hadde den første Nexus 7 tidligere og elsket nettbrettet bortsett fra at det ikke var plass til veldig mye innhold på nettsider om man holdt nettbrettet horisontalt. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er denne vs. Google Nexus 7 v2 Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Samme her, men heller mot nexusen. eventuelt gå for nye nexus 10 når den en gang kommer. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jeg heller også mot Nexus, men jeg har nettopp funnet ut at nexusen ikke støtter MHL, men slimline, som er dyrere enn MHL. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Miracast er jo et greit og trådløst alternativ til MHL. Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 er mest for spill denne er ment (skal gå til en gutt på 12år). Tror ikke lagringsplass er så viktig for spill? Spill på mobil og nettbrett er fort på 1GB+. Da forsvinner fort de 11-12GB som er igjen etter at OS og bloatware har spist sitt av de reklamerte 16. Skal du bruke minnekortet til spill og andre store apps, så må du nok roote brettet og trikse med noen apps som lurer brettet til å tro at minnekortet = intern lagring. Brant meg selv på det når jeg kjøpte et android brett på 16GB i den tro at det bare ville være å bruke minnekortet som ekstra lagring. Var visst bare bilder, filmer og slikt som kunne lagres der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg