Gå til innhold

Studere i Molde 2013?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, er født og oppvokst i molde iallefall, men studerer i trondheim.

Regner med at det gjelder HiM.

Skolen ligger 3,5 ish km unna sentrum. Buss går hver 30min og kjører et par ganger dagen oppom selve skolen, de andre gangene er det hovedveien 100m nedenfor den stopper på.

Det er splitter nye studentboliger bygd rett ved skolen, samt gamle litt lenger unna, vet ikke om de nye er bebodd enda.

Byen og folkene har rykte på seg for å være innesluttet, men det skal ikke jeg svare på siden jeg ikke har opplevd dette selv. Skolen har eget bibliotek/lesesal/Bar som holder quiz hver onsdag og er åpen for stort sett alle.

Typisk "stor liten by", om kvelden finner du attraksjoner som rånere i rustne golfer, (ja, rånestandarden i molde er abysmalsk) og tyskere satt av hurtigruten som vandrer forvirret rundt i moldes eneste gate.

Det finnes ikke uteliv annet enn fredag og lørdag, lørdager er som regel alle utestedene smekk fette fulle og helst med en times kø.

Fortvil derimot ikke, underholdning kommer gratis i form av en invasjon fra distriktene rundt, spesielt en plass kalt Fræna som kommer inn for å vise bolermuskler ála Dj Broiler.

Stor stemning altså, helt til purken kommer.

Gode muligheter for trening og fritid, selve studiet vet jeg dessverre null og niks om ;9

Endret av Korporal Kranium
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er sammen med ei fra derfra, hun sier at det nå har blitt bedre vei ut av byen, og den visstnok på alle måter bedre byen Kristiansund kan nås på kun 45 minutter. De som har greie på forholdene sier at Kristiansund er oljebyen i distriktet der, med optimisme, yrende liv og tiltak. Molde er byråkratiets by, som prøver å bremse de andre så godt de kan. Sikkert overdrevet, men ofte er det noe sannhet i slike fremstillinger. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...