Gå til innhold

Backup av sms på Android?

Anbefalte innlegg

Trenger å få meldingene over på pc eller i ett format som gjør at jeg enkelt kan søke opp meldinger eller ord i meldingene fra en spesifikk person.

Det er også ett stort pluss om meldingene kan hentes tilbake til telefonen dersom jeg får ny mobil, men det viktigste her er at meldingene blir sortert på en skikkelig måte i tråder per person slik at jeg kan søke i de via pc.

Hva anbefales til slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lenge brukt Titanium Backup til dette, men den har noen svært irriterende varsler som tilsynelatende ikke kan slås av. Kan forøvrig lagre backup av alt lokalt, og til skyen.

Skal prøve den overnevnte anbefalingen nå, i håp om fravær av irriterende varsler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

SMS Backup +

Den tar backup av alle SMS til gmail, og er veldig enkel å gjenopprette. Anbefales :-)

Lenke til kommentar
Helium kan også ta backup av SMS, call log og user data på apper som tillater backup (f.eks. _ikke_ RuterBillett). Premium-varianten kan lagre backup direkte i Dropbox eller Drive. Krever ikke root, men hvis du ikke har root må du koble til en PC/Mac ved første gangs bruk.
Lenke til kommentar

Helium kan også ta backup av SMS, call log og user data på apper som tillater backup (f.eks. _ikke_ RuterBillett). Premium-varianten kan lagre backup direkte i Dropbox eller Drive. Krever ikke root, men hvis du ikke har root må du koble til en PC/Mac ved første gangs bruk.

Jeg har egentlig aldri fått helium til å virke helt.. Den sier at alt er tatt backup av men når jeg skal kjøre restore ligger det ikke noen filer på google drive .. Har du vært borti dette ?

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri fått helium til å virke helt.. Den sier at alt er tatt backup av men når jeg skal kjøre restore ligger det ikke noen filer på google drive .. Har du vært borti dette ?

Det har fungert fint for meg. Jeg har riktignok brukt Dropbox. Den kopierer ikke selve appene, kun dataene så hvis du har apper som ikke finnes i Play Store får du de ikke tilbake med Helium.

Lenke til kommentar

Det har fungert fint for meg. Jeg har riktignok brukt Dropbox. Den kopierer ikke selve appene, kun dataene så hvis du har apper som ikke finnes i Play Store får du de ikke tilbake med Helium.

Jepp, vet det derfor jeg tenkte at det var genialt. Skal vel tilbake til Stock isteden for CM uansett snart så får testet det da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...