Gå til innhold

Forslag til pelt på Radeon 8500

Anbefalte innlegg

har fått tak i to stk 85w peltier som jeg skal ha på Northbridge og GPU, har en 360w PSU til overs som jeg skal bruke til dette, lurer litt på hvordan jeg skal feste dette til GPU, siden det ikke er festehull, vannblokken har jeg festet med superlim, men går dette når jeg har coldplate og pelt på oxo? Forslag? Kan jeg bruke isoleringen fra Prometeian ? har masse igjen ;D i tillegg til neoprene da self. hvor har de biligst neoprene btw?

takker for alle svar

Mvh

Karl Sivert Skatland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det pent med limet i allefall. Min blokk var limt fast med noen dråper superlim. Det satt litt for godt :roll: Men hva med og bruke en limtvinge eller fjærklemme av nyere dato som "gaper" over kortet? Clasern har vel litt forskjellig. På baksiden av kortet, midt under core er det en liten ledig firkant som det ikke er noen komponenter på. Her bør du legge en liten bit plexi eller lignende for og bygge litt opp slik at du har et solid feste. Egentlig bør du vel ha litt isolasjon der også, men det finner du ut av :smile:

Neoprene finner du hos Netconnection. Billigere (evt dyrere) kan du kanskje finne på en dykkerforetning? Hvis de har en kassert våtdrakt kan du sikkert få en bit. Liggeunderlag funker jo også.

Lenke til kommentar
har fått tak i to stk 85w peltier som jeg skal ha på Northbridge og GPU, har en 360w PSU til overs som jeg skal bruke til dette, lurer litt på hvordan jeg skal feste dette til GPU, siden det ikke er festehull, vannblokken har jeg festet med superlim, men går dette når jeg har coldplate og pelt på oxo? Forslag? Kan jeg bruke isoleringen fra Prometeian ? har masse igjen ;D i tillegg til neoprene da self. hvor har de biligst neoprene btw?

takker for alle svar

Mvh

Karl Sivert Skatland

Du må sjekke hvor mange ampere 12v railen leverer og hvor mye hvert peltier trekker før jeg kan si noe om du kan kjøre dem på den psu'en. Neoprene bundle selger dem på netconnection.no som det eneste stedet, men man får vel tak i neoprene hos nærmeste rørlegger og kanskje.

Lenke til kommentar

35mm x 35mm

85watt

12V (max 14,4)

PSU er den som originalt leveres i Chieftec , hvor fant du en slik tvinge ? Kan jeg bruke isoleringen fra prometeia ? Har faktisk en kassert våtdrakt her !

Arctic: Hvordan skal jeg i det tilfelle få av blokken som den er nå? Fryse kortet først eller ? så "bryte" av med barberblad ?

Lenke til kommentar
PSU er den som originalt leveres i Chieftec , hvor fant du en slik tvinge ? Kan jeg bruke isoleringen fra prometeia ? Har faktisk en kassert våtdrakt her !

Eg fann ei slik tvinge på jernia, men er sikkert på dei fleste stedene som du kan kjøpe verktøy.

Lenke til kommentar
35mm x 35mm

85watt

12V (max 14,4)

Arctic: Hvordan skal jeg i det tilfelle få av blokken som den er nå? Fryse kortet først eller ? så "bryte" av med barberblad ?

Men hvor mange ampere trekker hvert peltier? Og hvor mange ampere gir 12v på psu?

Lenke til kommentar

Noen sier nedfrysing - jeg sier oppvarming. Men først bør du risse litt rundt blokka med et baberblad eller lignende. Hvis du har et termometer som går til 100 grader er det fint. Sett det fast på vannblokken, og varm opp til du når disse 100 grader. Har du en kraftig loddebolt, bruk den. Da får du en lokal oppvarming av blokka. Men varmepistol går jo også greit. Sprett den av med kniv, og ha et plastkort i mellom slik at du ikke skader noen komponenter på kortet.

Lenke til kommentar

når jeg skulle ta bort originalvifta på mitt at 8500 tok jeg bare den fila på en leatherman, la et bank-kort mellom kortet og fila og bare brakk opp.

tok av strømforsyningen først slik at den evt. ikke ville bli rykka løs

gikk kjempegreit uten frysing eller varming på forhånd.

ps. var kanpt kontakt mellom ribba og gpu for mye klattelering med limen som den var festa med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...