Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar mister stadig tilkoblingen til trådløs nett.

Anbefalte innlegg

Router

ASUS RT-AC66U

Bærbar:

Asus G75vw

Først og fremst, jeg er usikker på om problemet ligger i routeren eller pc'en, men med de andre trådløse nettverkene jeg har vært koblet til med denne pc'en har jeg ikke hatt dette problemet.

Nå har jeg i en liten periode ignorert dette problemet av latskap, men nå som det faktisk begynner å gå meg litt på nervene tror jeg at det kan være på tide å gjøre noe med dette.

Første steg er vel å feilsøke. Og her kommer spørsmålet mitt.

Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det andre trådløse enheter på nettverket? Har disse samme problem?

Ja til begge:

• Bytt kanal på trådløse nettverket hvis du bor i blokk/tett boligområde. Ser på din router at dette krever litt mer innsats da den lister frekvensområde istedenfor kanal nummer. På den positive siden er det en 5Ghz router som fortsatt er relativt uvanlig i Norge så det å finne en kanal uten forstyrrelser er relativt lett. Bruk dette programmet for å sjekke hvilke kanaler som er ledige der du bor. Konsentrer deg kun på kanaler for 5GHz båndet. Her er en liste over hvilken frekvens som er hviken kanal.

Ja til det første, nei til det andre:

• Oppdater driver til nettverkskortet.

Nei til det første, dermed nei til begge:

• Prøv begge punktene.

Lenke til kommentar

Er den og en annen router i huset. Ellers er det fort 500 meter til nærmeste nabo, så tviler sterkt på at det er forstyrrelser fra disse.

Driver nå og tester på en annen enhet om denne og mister nettet, men etter denne ble koblet til har jo selvfølgelig routeren vært stabilt.

Prøver å oppdatere driveren du lenket til uansett for å se om dette kan hjelpe på problemet. Ellers så får jeg prøve å bytte kanal på den trådløse.

Takker for svar.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Du kan jo midlertidig sette ulike navn på ssid for 2.4ghz og 5ghz.

Så kan du selv velge kun 2.4ghz nettverket eller 5ghz nettverket manuelt på g75 pc.

Om det er som default slik jeg har skjønt på denne settes ssid identisk på både 2.4 og 5 ghz og man kan da oppleve aut veksling på klienten (det med best signal).

Jeg har ikke denne selv så er litt vanskelig å si noe mere detaljert uten en komplett manual over advanced settings (fant ikke det hos Asus, kun standard)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg har søkt litt rundt , og det "er" visstnok problemer av ymse slag med denne ruteren.

Spesielt tilknyttet 5ghz og ac som jeg mistenkte.

Du kan holde deg oppdatert , samt lese deg opp hos smallnetbuilder . De har egne forum dedikert Asus routers.

RT-AC66U

Tenkte spesielt på dennd.

http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=11568

Om du nå lykkes uten disconnets med din G75 tilknyttet routers 2.4ghz vet du at du er rammet

av samme issue som flere i tråden over klager på.

Lenke til kommentar

Det er litt surt å ha en ac router og i tillegg nettverkskort som støtter ac i pc uten å få brukt det problemfritt.

Det lå visst i tilbakemeldinger antydninger om en forestående firmware update som skal adressere disse problemene. Så jeg ville fulgt med fremover og loadet ny fw straks det kommer ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...