MiiX Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hei, Lurte på å kjøpe en OBD2 modul, bare for å se hva jeg finner ut om en Ford Mondeo MK3. Men problemet er att jeg fant en i Norge, men det var alt jeg kunne finne. På denne står der da: "Fungerer ikke med biler som bruker protokollen J1850-PWM (f.eks visse Ford-modeller)." Som da kanskje utelukker Ford Mondeo MK3, da disse bruker J1850-PWM såvidt jeg fant ut. Der er jo haugevis på eBay osv, men mye snakk om kopier osv som ikke fungerer. Så, er det noen som har en slik enhet som fungerer på Ford Mondeo MK3 (2001) som vet en plass jeg kan få kjøpt disse uten att det koster skjorta? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Ikke svar på det du spør om, men om du kjøper en så pass på å ikke la den stå i når du ikke bruker den. Hilsen en som ikke visste at den trakk strøm når tenningen var av, og ble møtt neste morgen med flatt batteri Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Hehe, ser den Men, svare på det jeg spør om? Jeg er ikke sikker på om den jeg fant fungerer til Ford Mondeo MK3, da den ikke støtten J1850-PWM sies det, men finner ikke noe bra svar på om MK3 bruker J1850-PWM eller ikke. Skrev slutten litt dumt kanskje, mente att dersom noen har kjøpt en plass, eks ebay, kan den som har gjport dette da gi meg en lenke til den som fungerte for deg? da der er så utrolig mange på ebay. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Den der er sikkert bassert på ELM327 chippen noe som antakelig ikke fungerer på alle forder nei. Se om du finner en F-Super obd scanner i stedet, som visst nok skal funke på disse fordene. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Fant da denne. Disse fungerer da direkte med PC, slik jeg forsto, hvilket program anbefales å bruke? Hadde vært flott om noen viste om en med bluetooth, da det er lettere å bruke telefon istedet for bærbar PC. Skal bare brukes for å se hva "motoren har å si" Endret 7. juli 2013 av MiiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå