Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Samsung bærbar henger seg?

Anbefalte innlegg

Oki, nå er jeg rett og slett skuffa og forbanna.. Jeg bestillte denne samsung bærbaren for noen fæ dager siden og henta den på Torsdag som var.

http://netonnet.no/a...se/186932.3003/

Denne kom med windows 8! Jeg installerte selvfølgelig windows 7! Hater windows 8.

Jeg har formatert denne og installert 3 forskjellige windows 7 versjoner.. alt fra ultimate og home premium x64..

Har lastet ned de nyeste driverne fra samsung sin side, og installert dem 1 og 1.

Jeg tuklet med uxtheme patcher fordi jeg ville ha custom themes.. er jo styggt uten.

Så startet dataen og "henge" seg.. der plutselig virker ikke statusbaren.. du kanke trykke på noe.. men du kan trykke på windows tasten.. da kommer start-menyen opp.. men e kan ikke trykke på noe.. Og e kanke gjøre noenting i det heletatt på skriveborde.. ikke trykke eller høyreklikke..

Som regel så hjelper det å åpne taskmanager "alt-ctrl+del", da kan e trykke litt videre..Mrn så skjer det inniblandt på nytt...

Når jeg så på film, så hoppet den framover av en eller anna grunn :/ Så jeg ble jo forbanna! Starta filmen i WMP da funka det helt ok. Det jeg brukte var Klite codec pack. Alltid brukt denne, aldri hatt probleer med denne før! ALDRI!..

Da tenkte jeg.. kanskje det er uxtheme patcheren?

Installerte windows på nytt.. og kjørte på.. Men nop forsatt så skjer dette. og Jeg har alle windows 7 oppdateringene.. :/

Noen som har en forklaring på hva dette kan være?

For å installere windows 7 på en windows 8 data måtte jeg inn i biosen og endre litt.. Disable fast boot, secure boot og endre til Crom OS eller noe sånt.. kanke være det? Burde ikke være det..

HJELP.. er despo.. pcn er jo SPLUNKA ny og er helt kanon til den prisen og spiller spilla mine på high.. men denne henginga irriterer meg til under huden ass.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt.

Det du gjør er følgende.

Endre cmos settings tilbake. "Load defaults". Du har f.eks ikke Chrome OS (hva nå dette gjør)

Legg tilbake til factory settings (hvilket betyr windows 8).

Slutt å tukle med win installasjonen.

Fjern programmer du ikke ønsker i add remove programs , etterpå.

Installer start8 fra stardock , konfigurer boot til desktop.

Så tar du en ny status på de "problemene" du har nevnt over.

Nå er heller ikke bærbar med AMD prosessor det klokeste valget heller for slik bruk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ærlig talt.

Det du gjør er følgende.

Endre cmos settings tilbake. "Load defaults". Du har f.eks ikke Chrome OS (hva nå dette gjør)

Legg tilbake til factory settings (hvilket betyr windows 8).

Slutt å tukle med win installasjonen.

Fjern programmer du ikke ønsker i add remove programs , etterpå.

Installer start8 fra stardock , konfigurer boot til desktop.

Så tar du en ny status på de "problemene" du har nevnt over.

Nå er heller ikke bærbar med AMD prosessor det klokeste valget heller for slik bruk.

Hva? Fordi e installerte windows 7, så trur du det er problemet? Tviler e sterkt på.

Men e kan jo selvfølgelig prøve på dette. Men har stor vansklighet på å tru at dette vill fikse problemet.

Og helt stock går nokk ikke da jeg fjerner alt av fjas og gjør slik at HDD er 100% og ikke masse recovery dritt. Så får bare installere windows 8 fra plate og sjekke fra der.

Lenke til kommentar

BUMP:

Dette skjer forsatt, selv om jeg har windows 8. Ingen som har noen ide? Er jo ikke brukt mer enn 2 dager jo:/ Biosen er på default, windows 8 er installert, og har nyeste driverne der.. hva skjeer:/

Send den tilbake på reklamasjon, få ny. Ferdig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...