Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen 124

Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte jeg skulle prøve her, siden alt annet, inkludert microsoft kundeservice og komplett kundeservice.

Bluescreens ja, hvor får jeg det ? når jeg er syndig nok til å gå inn på noe browser basert som bruker flash.

Facebook spillet lucky slots så kan en banne på at bluescreen minidump code 0x00000124 kommer.

Samme skjer om jeg beveger meg inn på finn.no for å titte på noe så uskyldig som akvarie.

Jeg har lest litt rundt koden 124, og det jeg fant ut er hardware failure, helst da på prosessor.

I samtale med min gode tech guru, har vi kommet frem til at prosessor antagelig ikke er defekt, men at noen drivere, eller tryne faktor, gjør at pcen min kræsjer totalt.

Hardwaren min er, en phenom II 6 core black box

16 gig vengance dimms, 1600 mzh corsair.

Asus crosshair V forumla-Z

Radeon 6970 2 gig grafikk kort.

dette er de gjeldene delene i pcen som mest sannsynlig ikke liker meg av noen merkelig grunn.

jeg har kjørt diagnostic stress test, future mark, heavy load av games, for å finne ut om pcen konker ut.

2 ganger har jeg fått en blue screen etter 4 dager in game.

Mens jeg får 100% sikkert bluescreen om jeg går inn på finn eller på flash games.

Er det noe jeg kan ha oversett ? all tilbakemelding, vil tas imot med stor takknemmelighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan gå til C:\Windows\Minidump og laste opp dump filene som ligger der så hadde det hjulpet. 3-4 er som regel nok, men hvis du ikke har så mange så ta de du har. Forumet godtar ikke direkte disse filene så de må enten legges i et zip arkiv eller lastes opp på en annen side som feks Speedyshare.

I disse filene kan vi se hva som gir feilmeldingen og hvis det er en cpu relatert feilkode så kan vi også se hvilken kjerne/cache som har gitt feilen. Hvis det er samme kjerne/cache som har gitt feilen hver gang så er det nok prosessoren, hvis det er forskjelliig så kan det være driver/bios relatert.

Lenke til kommentar

Du får laste opp dumpfilene(.dmp),så kan jeg se på dem"C:\windows\minidump\"

124, og det jeg fant ut er hardware failure, helst da på prosessor.

124 er som regel hardware,men man bør alltid debugge med WinDbg(satt opp med symbols)

jeg har kjørt diagnostic stress test, future mark, heavy load av games, for å finne ut om pcen konker ut.

For og teste CPU bruke prime 95(velg small fft`s) eller IntelBurnTest(virker amd) da tester du CPU max.

Ingen feil eller høy temp under disse tester er ok.

I samtale med min gode tech guru, har vi kommet frem til at prosessor antagelig ikke er defekt, men at noen drivere,

Hvordan har dere kommet fram til dette uten debbuging og testing,tipping :hmm:

Edit:litt samme info som Bjoolz,postet likt.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

speedyshare sto bare å loada, å prøve å adde filene til zip funke heller ikke, kunne ikke lese filene eller adde de i zip.

så akkuratt nå driver jeg å prøver å finne ut hvordan man kan uploade filer her, siden jeg er helt ny her.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å lage en ny mappe inni minidump mappen og kopiere filene dit først. Er et relativt vanlig problem at du ikke kan endre/gjøre noe med filer som ligger i minidump mappen.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...