Tesshin Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg har koblet om en del i pcen i dag. Og når jeg startet pcen så sto alle viftene som er koblet til fan-huben stille. Tolker jo da som at det ikke går strøm til fan-huben. Mulig jeg har koblet en ledning feil, men alle ledninger og kontakter i pcen er i bruk. Så på fanhuben og det er en hub med 11 plasser til å koble til 3-4 pins kontakter. Alle merket med Fan1 til Fan 11. Men noe som slo meg var jo: Hvor får fan-huben strøm fra? Alle vifter er jo bare koblet til denne huben. Husker ikke hvordan dette ble ordnet før. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Vel, uten strøm - ingen fart Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Det er vel en molex kontakt der som gir strøm til den huben? Kom det ingen forklaring med kabinettet? Eller gjør ett lite søk på google. Fins vel en hel del unboxing filmer/filmer som forklarer litt der ute, eller reine forums tråder. Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Det er vel en molex kontakt der som gir strøm til den huben? Kom det ingen forklaring med kabinettet? Eller gjør ett lite søk på google. Fins vel en hel del unboxing filmer/filmer som forklarer litt der ute, eller reine forums tråder. Jo fant ut det nå. Det er en molex kabel som går til HUD-displayet på fronten av kassa. Hvor jeg styrer viftehastighet og lys til bak pc'en (Nzxt er jo temmelig fancy). Fra denne hud-kontrolleren på fronten av Pcen så går det en fan-ledning (3 små ledninger sammen) til Fan Huben som gir den strøm. I følge bruksanvisningen. Når har jeg sjekket ledningen og alt ser greit ut. Jeg har forsøkt å koble molexen inn i en annen molexkabel fra PSU. Hjalp ikke. På viftedisplayet hvor det er 3 lamper som lyser for å vise hastigheten så lyser alle 3 lampene. Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 8. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2013 Noen som har peiling? Please? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå