clinton Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hei!! Så har på forumet at det skulle funke bra og vaske CPUen med rødsprit. Jeg tok et tynt lag rødsprit på en q-tip og strøk den over kjernen ett par ganger. Etterpå tok jeg en tørr q-tip og moppet opp den rødspriten som var igjen. Når jeg satte CPU og kjøleribbe tilbake i dataen og skulle starte opp komm det ingen signal på skjermen. Jeg så på musen og tastaturet og der var det ingen tegn til liv.(ikke noen lys som bliket) Har prøvd og restarte BIOS,men uten hell. Er CPUen død? Noen som har vert bortig noe lignende eller har noen tips? Håper på raske svar! Lenke til kommentar
103 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 sett inn støpselet i gjen! Lenke til kommentar
clinton Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 støpsetel?? er jo ikke helt løk da.. Den starter jo opp som normalt.. Høres verfall sånn ut.Men ikke noe bilde Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 rødsprit :oops: du sku' brukt isopropanol(kondensfjerner@esso) d ble nok igjen et fettlag etter den rødspriten, som nok "fucka"(nærmere voldtok) din kjære xp2500+ Lenke til kommentar
clinton Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 se her da http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...5e0b0c7394d5ad2 Bruk det med god samvittighet!! Lenke til kommentar
Electric Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Skjønner ikke hvordan dere klarer det? i værstefall skylde på rødspriten? eneste vi har i huset er RØDSPRIT.. jeg har sikkert skiftet goop 3 ganger på min barton.. tadd rødsprit på litt papir.. tørket av.. guess what.. jeg sitter på en xp2500 nå.. hmm? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Ja.jeg og..har skiftet goop 100ganger, men lurer på hva som kan ha gått galt denne gangen. Har aldrig brukt rødsprit før vertfall. Lenke til kommentar
Electric Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Du hører det der beroende pipet i begynnelsen? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Nei.det kommer ingen pip. Ikke noen ting Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Nei.det kommer ingen pip.Ikke noen ting Vel da er den nok fucked... Lenke til kommentar
Electric Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 kan være cpu ja.. hører du hdd(ene) starter opp da? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Jada.de starte opp.alle sammen men har funnet feilen no. den ene gangen når jeg startet opp begynte det og lukte svidd. Den ene dioden som står med socketen ved siden av det midterste hullet i midten oppe hadde brent opp, og det førte til at HK og CPU ble ødelagt Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Jeg skjønner meg ikke på hvordan noen i det hele tatt tørr å begynne å tafse på CPU-en med rødsprit? Jeg skjelver av skrekk bare av å feste på en stakkarslig cpu vifte :oops: Lenke til kommentar
formann Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Rødsprit legger ikke igjen noe fettlag, og er glimmrende til rensing av cpu´er. Det siste året så har jeg sikkert gjort dette 100+ ganger, og det blir knallbra hver gang. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Det funket jo bra og vske den da,men det var jo feil på HKet. HK og CPU ble ødelagt. Hadde en xp2500 med stepping: AXDA2500DKV4D Y864897240014 AQXEA0330VPMW Var litt kjipt at den ble ødelagt Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kondolerer! Du får kreve en GOD cpu tilbake igjen For du har jo rett til nytt hovedkort og cpu sånn jeg ser det. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kansken ikke uten grunn at en lærer å bruke isopopanol på elektronikk.. Isopropanol renser. Restene du ikke tørker opp vil kondensere - og overflaten blir helt ren. Rødsprit inneholder brekningsmidler som etterlater seg et "fett"-lignende lag - dette kondenserer IKKE! ie: vil medføre dårligere kjøling, og mulige kortslutninger.. Det med at du kortslutter ting.. og genererer statisk elektrisitet med q-tip er jo rett&slett elegant. :o Ull/bomull er virkelig ikke kompatibelt med elektriske komponenter (les: transistorer) - Say no more Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kansken ikke uten grunn at en lærer å bruke isopopanol på elektronikk.. Isopropanol renser. Restene du ikke tørker opp vil kondensere - og overflaten blir helt ren. Rødsprit inneholder brekningsmidler som etterlater seg et "fett"-lignende lag - dette kondenserer IKKE! ie: vil medføre dårligere kjøling, og mulige kortslutninger.. Det med at du kortslutter ting.. og genererer statisk elektrisitet med q-tip er jo rett&slett elegant. :o Ull/bomull er virkelig ikke kompatibelt med elektriske komponenter (les: transistorer) - Say no more Har du prøvd å bruke rødsprit kontra isopropanol? Jeg har som sagt gjort dette MANGE ganger, og har man isopropanol så bruker man det, og har man rødsprit så bruker man det. Rødsprit inneholder riktignok brekningsmiddel, men å kalle det for fettlag blir vel "litt" feil.. det er ikke whitesprit vi snakker om her. Selv så bruker jeg vannkjøling, og har ikke registrert så mye som en 1c forskjell i temperaturene ved bruk av rødsprit istedenfor isopropanol. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Kondolerer! Du får kreve en GOD cpu tilbake igjen For du har jo rett til nytt hovedkort og cpu sånn jeg ser det. Ja.jeg får gjøre det.Kan jo vertfall håpe på en god en. Men som sagt.At HK og CPU ble ødelagt har ingeting og gjøre med at jeg brukte rødsprit.det hadde nok skjedd uasett.Kjenner flere som har hatt problemer med samme HK som meg,og det at komponenter har falt av eller svidd seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå