MarieSilano Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hei! Jeg og mine tre beste veninner skal reise på ferie om noen uker og har enda ikke kjøpt flybilletter. Vi ønsker å reise til et sted med både strand og et bredt uteliv. Kos og Magaluf er for tiden øverst på ønskelisten. Uansett, vi lurer på når det er billigst å kjøpe flybillettene. I dag(07.07) kan man få tur-retur Bergen-Magaluf for rundt 2 700,- om avreisedato er 29.juli. Dette er pris fra Bergen med Norwegian. Er dette så billig som det blir? Eller kan man spare på å bestille bare noen dager før avreise? Er litt redd for at alle flyene blir fullbooket også, men kan hende det er noe jeg ikke trenger å bekymre meg for. What to do? :-) Setter pris på alle innspill! xoxo M Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jo nærmere avreisedato, jo dyrere blir billettene. Vi pleier som regel å bestille måneder i forveien Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jo nærmere avreisedato, jo dyrere blir billettene. Vi pleier som regel å bestille måneder i forveien Jo nærmere avreisedato hos reisebyråer, jo billigere billetter. Restplass kalles det. Da kan du finne fly+hotell for 1000,- pr pers! Lenke til kommentar
MarieSilano Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Så det er bedre å bestille fly og hotell hver for seg? Lenke til kommentar
MarieSilano Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Jo nærmere avreisedato, jo dyrere blir billettene. Vi pleier som regel å bestille måneder i forveien I fjor bestilte vi billetter flere måneder før avreise til Rhodos. Da betalte vi 7000,-. Mener jeg kunne fått det billigere om jeg hadde bestilt en lignende tur nå. Derfor vi valgte å ta det på sparket denne gangen :-) Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) http://www.ving.no/c...ookingFlow=True Kun et eksempel, 1 uke i Magaluf, for 4 personer i et partyhotell. Vi er selv en gruppe på 8 gutter som skal dit. Endret 7. juli 2013 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Det er alltid litt risiko å bestille nærmere avreise, utvalget blir mindre, og er man 2 personer ++ kan det være vanskelig å få biletter for alle. Det går litt på flaks også, og om man setter noen som helst standard for bosted og kvalitet. Personlig liker jeg heller å betale litt ekstra for å vite i god tid hvor jeg skal til og når jeg skal reise hvis det er bestemt at man SKAL reise til syden en gitt dato, enn å satse på at man finner noe 4 dager før.. Endret 7. juli 2013 av MrLG Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Hvis man har tenkt seg chartertur kan man være heldig å få noe veldig rimelig nærme avreisedato. Det gjelder bare ikke å være så nøye på eksakt tidspunkt eller destinasjon. Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Jo nærmere avreisedato, jo dyrere blir billettene. Vi pleier som regel å bestille måneder i forveien Litt feil det vel? Er det rutefly, eller Norwegian så stemmer påstanden din bra.. Men charter venter man med til dager før avreise.. litt verre med tilbudsbilletter nå i verste ferie perioden men... Lenke til kommentar
MarieSilano Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Litt feil det vel? Er det rutefly, eller Norwegian så stemmer påstanden din bra.. Men charter venter man med til dager før avreise.. litt verre med tilbudsbilletter nå i verste ferie perioden men... Hvilke priser tror det er lurt å slå til på da? Vil ha det billigst mulig, ikke alle jenter er pappajenter, vettu ;-) Har hørt at det er lurt å unngå å reise i fellesferien, da er det visst voldsomt dyrt. Hvis man har tenkt seg chartertur kan man være heldig å få noe veldig rimelig nærme avreisedato. Det gjelder bare ikke å være så nøye på eksakt tidspunkt eller destinasjon. Hvor billig tror du man kan få det ved å bestille gjennom et charterselskap da? Lenke til kommentar
MarieSilano Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Det er alltid litt risiko å bestille nærmere avreise, utvalget blir mindre, og er man 2 personer ++ kan det være vanskelig å få biletter for alle. Det går litt på flaks også, og om man setter noen som helst standard for bosted og kvalitet. Personlig liker jeg heller å betale litt ekstra for å vite i god tid hvor jeg skal til og når jeg skal reise hvis det er bestemt at man SKAL reise til syden en gitt dato, enn å satse på at man finner noe 4 dager før.. Det skjønner jeg godt! Det er fint å vite hvor man skal bo, og hvor det er i forhold til alt annet :-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Om man reiser i høysesong og må reist til et bestemt sted og dato kan man ikke regne med at prisene vil gå ned eller at det kommer restplasser dit man ønsker reise.Ville sjekket både rutefly og charter og slått til så raskt som mulig. Restplasser kan dere ikke regne med i fellesferien. Lenke til kommentar
MarieSilano Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 http://www.ving.no/c...ookingFlow=True Kun et eksempel, 1 uke i Magaluf, for 4 personer i et partyhotell. Vi er selv en gruppe på 8 gutter som skal dit. Kult gutter! Men 12k på hver er litt for mye for denne gjengen ;-) Lenke til kommentar
MarieSilano Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Om man reiser i høysesong og må reist til et bestemt sted og dato kan man ikke regne med at prisene vil gå ned eller at det kommer restplasser dit man ønsker reise.Ville sjekket både rutefly og charter og slått til så raskt som mulig. Restplasser kan dere ikke regne med i fellesferien. Tror vi reiser i slutten av denne måneden/august, og håper at det blir litt billigere da enn det er nå :-) har sett sett litt på charterturene, men finner ikke noe som er billigere enn å kjøpe fly og hotell for seg selv. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Om dere kan reise etter 15. august er prisene helt forskjellige. http://www.solfaktor.no/tour/charters?hotelimg=180&pg=0&deps=Bergen&words=Syden&d=15&m=2013-08&delta=14&days=1-31&rating=5&beds=0&maxprce=&beach=¢re= Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Tror vi reiser i slutten av denne måneden/august, og håper at det blir litt billigere da enn det er nå :-) Prisene på både charter og rutefly vil bare gå opp om dere skal reise rundt månedsskiftet juli/august. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Kult gutter! Men 12k på hver er litt for mye for denne gjengen ;-) Du har regnet ut feil, det er prisen for 4 stk i en uke. Altså kan dere få for cirka 5000 kr pr stk. Lenke til kommentar
Grunnbok Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Bergen - Mallorca (SAS Ungdom) Utreise: (JULI:18 23 25 26 27 28 30 31) (AUGUST: 1 2 3 4 5 6 7 8 9.....) Hjemreise: (JULI: 23 29) (AUGUST: 7 8 13 15) Pris: 1312 - 1777 t/r Flyselskap: SAS eller...... Bergen - Gran Canaria Utreise: 10AUG/17AUG/24AUG/31AUG Hjemreise: 24/AUG/31AUG Pris: 1598 t/r Flyselskap: Norwegian Bergen - London Utreise: 20JUL/25JUL/27JUL/3AUG Hjemreise 07AUG Pris: 582 t/r Flyselskap: Norwegian og Easyjet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå