тurbonєℓℓo Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Helt enig, det er ikke vanskelig å forstår hvorfor enkelte er for dette, med andre ord et valg av to "onder". Men ett sted må vi sette grensen. Jeg vil ha lover og regler som virker, og jeg er i utgangspunktet mot moralske lover, som f.eks forbud mot prostutisjon. Symbolske lover for å sende signaler eller oppdra befolkningen er jeg sterkt imot. Dette er dog snakk om mishandling, og her bør vi kunne ta et klart standpunkt mener jeg. Så du mener at forbud vil løse dette best? = ) Norske regler gjelder ikke i utlandet. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. august 2013 Rapporter Del Skrevet 13. august 2013 Er piratpartiet i Norge like fjerne som i Sverige, og ønsker full fri flyt og dermed uhemmet innvandring av alt som kan krype og gå? 2 Lenke til kommentar
VegardPirat Skrevet 14. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Er piratpartiet i Norge like fjerne som i Sverige, og ønsker full fri flyt og dermed uhemmet innvandring av alt som kan krype og gå? Piratpartiet Norge er ikke Piratpartiet Sverige. Hadde vi ønsket å kopiert det politiske breddeprogrammet til Piratpartiet Sverige, så hadde vi gjort det - men vi er et selvstendig parti i en selvstendig nasjon, og vi må komme til de beslutninger som passer best for landet vårt. At Piratpartiet Sverige skulle være for fri innvandring, høres helt urimelig ut i mine ører. Er du sikker på at du ikke har misforstått? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Piratpartiet Sverige la ut en video på youtube der de hyllet innvandringen og slaktet SverigeDemokratene, jeg mistet umiddelbart all respekt for piratpartiet Sverige de har null verdi. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 At Piratpartiet Sverige skulle være for fri innvandring, høres helt urimelig ut i mine ører. Er du sikker på at du ikke har misforstått? At Piratpartiet skulle være MOT fri innvandring, høres helt urimelig ut i mine ører. Lenke til kommentar
VegardPirat Skrevet 14. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Piratpartiet Sverige la ut en video på youtube der de hyllet innvandringen og slaktet SverigeDemokratene, jeg mistet umiddelbart all respekt for piratpartiet Sverige de har null verdi. Nå er ikke denne tråden "Spør Piratpartiet Norge om hva de mener om Piratpartiet Sverige sine uttalelser", men siden det har blitt tatt opp: Har du en link til denne videoen hvor du mener at Piratpartiet Sverige med rene ord ønsker "full fri flyt og dermed uhemmet innvandring av alt som kan krype og gå?"? Eller er dette bare en total misforståelse eller fri fantasi fra din side? At Piratpartiet skulle være MOT fri innvandring, høres helt urimelig ut i mine ører. Jeg oppfatter ordet "innvandring" som å bety at folk oppnår statsborgerskap. For meg, så høres dette ut som om man tror at Piratpartiet Sverige ønsker at alle som kommer til grensa skal oppnå svensk statsborgerskap om de ønsker det. Hva legger du i definisjonen av ordet "innvandring"? Turister? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Hvor på den politiske skalaen vil dere plassere dere selv? I forhold til de andre partiene... 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Bra spørsmål Havardu. Lurer litt på det samme. Hvor står dere Piratpartiet? Har jo blitt nevnt at enkelte av piratene liker venstre, men det er jo ikke ensbetydende med at partiet har samme syn. Hva syn har partiet på hvor de står på partiskalaen? Endret 14. august 2013 av G 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. august 2013 Rapporter Del Skrevet 14. august 2013 Jeg oppfatter ordet "innvandring" som å bety at folk oppnår statsborgerskap. For meg, så høres dette ut som om man tror at Piratpartiet Sverige ønsker at alle som kommer til grensa skal oppnå svensk statsborgerskap om de ønsker det.Hva legger du i definisjonen av ordet "innvandring"? Turister? Med innvandring forstår jeg folk som kommer til landet for å slå seg ned for ubestemt tid. Statsborgerskap kan men vel holde utenfor det spørsmålet. Lenke til kommentar
VegardPirat Skrevet 15. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Hvor på den politiske skalaen vil dere plassere dere selv? I forhold til de andre partiene... Bra spørsmål Havardu. Lurer litt på det samme. Hvor står dere Piratpartiet? Har jo blitt nevnt at enkelte av piratene liker venstre, men det er jo ikke ensbetydende med at partiet har samme syn. Hva syn har partiet på hvor de står på partiskalaen? Vi regner oss som flerfargede, det vil si at vi er et parti som setter evidens-basert politikk høyt, og ønsker å ikke primært appelere til følelsene til folk, men til fornuften deres. Derfor vil vi bygge vårt program ved å ta det beste fra blandt annet grønn og blå politikk, og samarbeide med andre partier på saker, ikke på ideologier. I dette stortingsvalget går vi til valg på kjerneprogrammet vårt (http://piratpartiet.no/kjerneprogrammet/). Piratkodeksen, som en prinsipp-liste, kan også gi en pekepinn på hva vi tar utgangspunkt i: http://piratpartiet.no/2013/04/hvem-er-vi/ Endret 15. august 2013 av Rogaland Piratparti Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Vi regner oss som flerfargede, det vil si at vi er et parti som setter evidens-basert politikk høyt, og ønsker å ikke primært appelere til følelsene til folk, men til fornuften deres. Derfor vil vi bygge vårt program ved å ta det beste fra blandt annet grønn og blå politikk, og samarbeide med andre partier på saker, ikke på ideologier. I dette stortingsvalget går vi til valg på kjerneprogrammet vårt (http://piratpartiet.no/kjerneprogrammet/). Piratkodeksen, som en prinsipp-liste, kan også gi en pekepinn på hva vi tar utgangspunkt i: http://piratpartiet.no/2013/04/hvem-er-vi/ Det skal ikke være lett å få et konkret svar fra politikere i dag! Dere i Piratpartiet er visst ikke noe unntak... Selv om dere er "flerfargede" står dere vel fremdeles et sted i norsk politikk? Hvis du med flerfarget mener at dere "kombinerer" litt politikk fra høyre-siden og litt fra venstre-siden betyr vel det at dere plasserer dere i sentrum, som de andre småpartiene? 1 Lenke til kommentar
VegardPirat Skrevet 15. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Tok en test, om det hjelper. http://www.politicalcompass.org/test 2 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Der ja! Det likte jeg bedre! 1 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 http://piratpartiet.no/kjerneprogrammet/ står det Kreve bruk av fri programvare i offentlig sektor dersom dette er muligBetyr det ingen Office på skolene? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 http://piratpartiet.no/kjerneprogrammet/ står det Kreve bruk av fri programvare i offentlig sektor dersom dette er muligBetyr det ingen Office på skolene? Selvsagt. Det betyr at skolene må bruke linux, og at man da helt sikkert bruker open office i stedet. Forøvrig like bra! Her er jeg faktisk helt enig med PIR. Hvorfor i HELVETE skal staten betale så mye for programvare som man kan få helt gratis? I dag har man svært brukervennlige Linux OS. Ubuntu for eksempel, er perfekt til skole. Hvorfor bruke flere milliarder av kroner på programvare til skolene? For å gjøre Bill Gates rikere?? For det er absolutt ingen vits i å ha disse programmene når man har freeware som er like bra eller også ofte bedre! Tok en test, om det hjelper. http://www.politicalcompass.org/test Ah. Du er sosialist. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Det skal ikke være lett å få et konkret svar fra politikere i dag! Dere i Piratpartiet er visst ikke noe unntak... Selv om dere er "flerfargede" står dere vel fremdeles et sted i norsk politikk? Hvis du med flerfarget mener at dere "kombinerer" litt politikk fra høyre-siden og litt fra venstre-siden betyr vel det at dere plasserer dere i sentrum, som de andre småpartiene? Når de ikke har noen politikk annet enn sosialpolitikk, altså når de ikke har noen økonomisk politikk, hvordan kan de være på noen side? 1 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Når de ikke har noen politikk annet enn sosialpolitikk, altså når de ikke har noen økonomisk politikk, hvordan kan de være på noen side? De må prøve å plasseres etter den politikk de faktisk har. Det blir riktignok litt rart, med tanke på den manglende økonomiske politikken som du nevner, men ser man på resten av partiprogammet er det vel ingen tvil om vi har med et sosialistisk parti å gjøre. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Selvsagt. Det betyr at skolene må bruke linux, og at man da helt sikkert bruker open office i stedet. Forøvrig like bra! Her er jeg faktisk helt enig med PIR. Hvorfor i HELVETE skal staten betale så mye for programvare som man kan få helt gratis? I dag har man svært brukervennlige Linux OS. Ubuntu for eksempel, er perfekt til skole. Hvorfor bruke flere milliarder av kroner på programvare til skolene? For å gjøre Bill Gates rikere?? For det er absolutt ingen vits i å ha disse programmene når man har freeware som er like bra eller også ofte bedre! Ah. Du er sosialist. Har lite imot Linux, annet enn at det mangler litt pek-og-klikk i grunnfundamentale operasjoner. Enig. Hvorfor betale unødvendig mye. LibreOffice.org med flere programmer av samme kaliber kan fint brukes til mye av det samme. Med unntak på en del ting vel og merke. Regnearket Excel f.eks. er et meget avansert verktøy, og det vil vel også Word-gjengen påstå, selv om jeg personlig synes at Word er ubrukelig og blir misbrukt til mye av uvitende brukere. Jeg tror ikke man kan få til riktig like mye avansert med Calc på den samme måten som med Excel, altså må man sikkert gjøre noen krumspring i Calc for å åpnå enkelte ting man oppnår med Excel, eller man må kanskje også bite i det sure eplet og si at nei Excel er bedre på enkelte ting, og man får det ikke til med Calc. Men også i skolen så tror også jeg at Calc er mer enn godt nok til det meste akkurat den brukergruppen trenger. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Har lite imot Linux, annet enn at det mangler litt pek-og-klikk i grunnfundamentale operasjoner.Linux er ikke kun et bestemt OS. Det er flere hundre forskjellige, og deriblant finner du pek-og-klikk akkurat som i Windows. Har du noengang prøvd Ubuntu? Kan laste det ned gratis her: http://www.ubuntu.com/desktop Veldig pent å se på også. Grunnen til at jeg ikke bruker det selv, er fordi jeg er en gamer, og de fleste spill er ikke kompitable med Linux, men det kommer jo. Men det er jo ekstra kjekt for skolen. For på skolen skal du jo ikke spille... Vel, du kan faktisk spille CS på Linux da. =P Men hovedsakelig skal du jo bruke den til skolerelaterte ting. Enig. Hvorfor betale unødvendig mye. LibreOffice.org med flere programmer av samme kaliber kan fint brukes til mye av det samme. Med unntak på en del ting vel og merke. Regnearket Excel f.eks. er et meget avansert verktøy, og det vil vel også Word-gjengen påstå, selv om jeg personlig synes at Word er ubrukelig og blir misbrukt til mye av uvitende brukere. Jeg tror ikke man kan få til riktig like mye avansert med Calc på den samme måten som med Excel, altså må man sikkert gjøre noen krumspring i Calc for å åpnå enkelte ting man oppnår med Excel, eller man må kanskje også bite i det sure eplet og si at nei Excel er bedre på enkelte ting, og man får det ikke til med Calc. Men også i skolen så tror også jeg at Calc er mer enn godt nok til det meste akkurat den brukergruppen trenger. Jo. Du får akkurat det samme med Linux. Jeg har prøvd det selv. Du får programmer som er så og si identiske med de de får med MS sine OS. =) Det er bare å lete. Jeg tror det var Open Office jeg prøvde, men jeg prøvde en god del annet også. http://www.openoffice.org/no/ Så har du jo det som er med Ubuntu: http://www.ubuntu.com/desktop/features/office-applications -------- Denne siden er sinnsykt omfattende. Her finner du gratis-programmer til alle OS, Microsoft sine inkludert. Finner du ikke det du leter etter her, så er det veldig rart http://sourceforge.net/ Endret 16. august 2013 av turbonello 1 Lenke til kommentar
VegardPirat Skrevet 16. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Godt å se at det er ting vi kan være hjertens enige om! Skolepolitikk ligger nært opp mot mine verdier, og vi trenger en revitalisering av skolen for et nytt årtusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå