Harald Gjerholm Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Kveld ved banen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 V2 er støyrenset. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Litt merkelig at du skal få så mye støy. Hvilket redigeringsprogram bruker du til å redigere dine HDR bilder. Men når det er sagt, så er det først når bildet blåses opp til fullformat at støyen fremkommer. Men et er også en del kromatiske avvik nederst på stolpene, og jeg er ikke sikker på hvorfor dette har oppstått Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Litt merkelig at du skal få så mye støy.Hvilket redigeringsprogram bruker du til å redigere dine HDR bilder.Men når det er sagt, så er det først når bildet blåses opp til fullformat at støyen fremkommer. Men et er også en del kromatiske avvik nederst på stolpene, og jeg er ikke sikker på hvorfor dette har oppstått Jeg har nok dratt på litt mye kontrast og skarping. Blir vanligvis ikke mye støy. Bruker Photomatix og Digital Photo Professional. Stolpen er det ikke mye å gjøre med da det er NSB's skjeveste stolpe. Legger inn V3 med mindre pådrag. HG Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Wasco. Bildet er en hånholdt bracketing med 3 bilder og en middels linse er brukt - Sigma 18-200 uten OS.så bildekvaliteten kunne i utgangspunktet kunne vært bedre. Endret 7. juli 2013 av Harald Gjerholm Lenke til kommentar
wasco Skrevet 7. juli 2013 Del Skrevet 7. juli 2013 Tror ikke det er noe i vegen med kamera eller objektiv. Jeg tar alle mine HDR bilder uten stativ. Photomatix er etter min erfaring helt suveren på å rette opp både avik mellom eksponeringene og også gost effekter. Når jeg nevner kromatiske avvik, så har ikke et noe med stolpene å gjøre, men at det har oppstått en liten rød halo langs nedre del av stolpene. Dette kan rettes opp i PS Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 7. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2013 Tror ikke det er noe i vegen med kamera eller objektiv.Jeg tar alle mine HDR bilder uten stativ.Photomatix er etter min erfaring helt suveren på å rette opp både avik mellom eksponeringene og også gost effekter.Når jeg nevner kromatiske avvik, så har ikke et noe med stolpene å gjøre, men at det har oppstått en liten rød halo langs nedre del av stolpene. Dette kan rettes opp i PS Som du sikkert vet så har jeg ikke PS. Ikke er jeg så flink med Photomatix heller. Så da blir det ofte som det blir. Noe bra har det da blitt allikevel syns jeg ut fra forutsetningene Har brukt pola-filter her. Syns nok jeg har mer kontroll med stativ - begynner å bli skjelven vet du. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Det stemmer, hadde glemt at du ikke har PS Men flotte bilder legger du ut i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg